Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Comorbiditat de la síndrome de Gilles de la Tourette i la síndrome d'Asperger: a propòsit d'un cas

    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

  • Localización: Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, ISSN 1138-3194, Vol. 31, Nº 1, 2013, págs. 101-109
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Presentem una anàlisi qualitativa sobre l�evolució de la simptomatologia i la intervenció en l�àmbit escolar d�un adolescent de 15 anys diagnosticat de síndrome de Gilles de la Tourette i de síndrome d�Asperger. En aquests dos trastorns, la comorbiditat no ha estat prou investigada. Fem una observació directa del comportament de l�adolescent en l�ambient escolar durant dos trimestres. Utilitzem una agenda del dia a dia acadèmic en la qual s�apunten totes les dades rellevants referents a la conducta del subjecte i es recullen dibuixos o narracions personals amb la finalitat de confeccionar una llista de les conductes patró. Amb l�objectiu d�augmentar el nivell d�autoconsciència del subjecte quant al control i descontrol de les seves conductes, se li aplica reforç positiu permanent i contenció en situacions amb conductes més violentes. Observem que, independentment del diferent origen psicogenètic i psiconeurològic d�ambdues síndromes, les conductes resultants son similars, i que la intervenció aplicada dóna uns resultats favorables. Els resultats ens porten a afirmar que la simptomatologia es presenta de manera semblant en ambdues síndromes i que és abordable des de la perspectiva cognitivoconductual i per a les dues síndromes simultàniament

    • English

      We present a qualitative analysis about the evolution of symptoms and the school intervention for a 15-year-old adolescent diagnosed with Gilles de la Tourette Syndrome and Asperger�s Syndrome. In these two disorders, comorbidity has not been thoroughly studied yet. We carried out a direct observation of the adolescent�s behaviour at school for two terms. We used a diary for the academic daily events, where all the relevant data concerning the subject�s behaviour were noted down and personal drawings or narrations were collected with the aim of developing a list of behaviour patterns. With the aim of increasing the subject�s level of self-awareness concerning control and lack of control of his behaviours, he was applied permanent positive reinforcement and control of situations with more violent behaviours. We observed that, independently of the different psychogenetic and psychoneurological origin of both syndromes, resulting behaviours are similar, and the intervention applied has favourable results. Results lead us to say that the symptoms are quite similar in both syndromes and this can be approached from the cognitive-behavioural perspective and for both syndromes at once


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno