Els canvis que afectaren les ciències de la naturalesa durant el segle XX - especialment, a partir de la seua segona meitat-, arribaren, de la mà de la Medicina, a la "ciència de l´esperit", la Psicologia, i, mitjançant ella, a la Pedagogia. L´aprofundiment en el coneixement de l´ésser humà com entitat biològica i fisiològica, l´impacte de la "higiene com a valor" en molts aspectes de la societat d´entre segles -fins en la seua acepció "social"-, els problemes organitzatius derivats de la implementació del dret d´"escolarització universal", i un intent de convertir la Pedagogia en l´instrument de regeneració moral per antonomasia, convergeixen en Europa per tal de fer nèixer l´atenció psicoeducativa als i a les alumnes de difícil ajust en el sistema educatiu. Insignes científics de diferents camps del saber aporten, front els problemes d´ajust que presenten eixos i eixes alumnes, conceptes, experiències, crítiques i enfocaments que instauren las bases d´allò què, a partir de les primeres dècades del segle XX, s´anomenarà Educació Especial o Pedagogia Correctiva o Terapèutica.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados