Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les xarxes socials com a recurs educatiu

  • Autores: Pilar García Vidal, Alícia Martí Climent
  • Localización: Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, ISSN-e 1575-9393, Nº. 65, 2010
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquesta comunicació té com a objectiu presentar l´ús de les xarxes socials com a recurs educatiu per tal d´animar el professorat a la utilització d´aquests tipus de mitjans en la seua pràctica didàctica. Les xarxes socials són llocs web que permeten compartir de manera virtual allò que fem quotidianament (activitats diverses) i també allò que creem o que trobem a la xarxa (vídeos, música, imatges, etc). Actualment, els joves les utilitzen amb freqüència (sobretot Tuenti i Facebook) amb finalitats diverses, especialment per compartir missatges. És, doncs, a partir d´aquest fet que naix la nostra proposta didàctica: l´ús de les xarxes socials com a recurs educatiu.

      D´entre les xarxes socials existents, l´experiència que presentem es basa en la utilització de Ning com a recurs didàctic. Es tracta d´una plataforma social en línia; però, a diferència d´altres xarxes socials, com ara Facebook o MySpace, permet crear xarxes socials privades i invisibles a l´exterior, la qual cosa resulta fonamental per a treballar amb l´alumnat, sobretot en el cas dels menors d´edat. Es tracta, doncs, d´una xarxa social de tipus vertical en la qual els creadors tenen la possibilitat de controlar els continguts, en cas que siga necessari.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno