Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La formació psicomotriu dels mestres d'educació infantil, una proposta de metodologia integrada

    1. [1] Universitat Rovira i Virgili

      Universitat Rovira i Virgili

      Tarragona, España

  • Localización: UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, ISSN-e 2385-4731, ISSN 1135-1438, Nº 1, 2010, págs. 17-34
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest article es presenta l’experiència de l’assignatura “Desenvolupament psicomotor” de la titulació de Mestre d’Educació Infantil1 per ser una proposta metodològica “integrada” (USM/SRE, 2006) que està en clara sintonia amb els requisits que reclama l’actual educació superior en el marc de la convergència europea. Primerament, s’exposa la metodologia, les dinàmiques d’intervenció i els criteris d’avaluació emprats per tal de donar a l’alumnat una formació reflexiva que s’adeqüi al que serà la seva realitat professional. Formar mestres capaços de promoure el desenvolupament de persones a partir de la relació educativa, vol dir formar professionals competents, capaços de saber aprendre a aprendre, de saber fer, ser i estar en relació amb altres. Per tal de donar resposta a aquesta necessitat de formació global del nostre alumnat, descriurem de manera detallada com es va organitzar l’assignatura. Finalment, es dóna compte de la valoració de la posada en pràctica d’aquesta metodologia des del punt de vista de l’alumnat i del professorat.

    • English

      This article presents the experience of the subject "Psychomotor development" of the degree of Master of Education Child. It is an educational integrated methodology (USM / SRE, 2006) that is in harmony with requirement that the current higher education in the context of European convergence claims.Firstly, it presents the methodology, the dynamics of intervention and the evaluation criteria used to give to students an reflective education adapted to their professional reality. Train teachers capable of promoting the development of people from the educational relationship, means to form competent professionals, capable of learning to learn, capable of being able to make and be in relationship to other persons. To answer this need for global education of our students, describe in detail how the course was organized.Finally, we present the evaluation of the implementation of this methodology from the viewpoint of students and teachers.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno