Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La indagació en l'educació superior: implicació i corresponsabilitat en l'acte d'ensenyar i aprendre a la universitat

  • Autores: Anna Forés i Miravalles, Juana María Sancho Gil, Cristina Alonso Cano
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 38, 2010 (Ejemplar dedicado a: Dimensions pedagògiques, curriculars i organitzatives de l'Espai Europeu d'Educació Superior), págs. 63-72
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • français

      Un des principaux défis à surmonter par les universités dans le processus de construction de l’EEES est la nécessité d'envisager les étudiants de plus en plus comme acteur, créateur et responsable principale de leur apprentissage et moins comme un récipient et applicateur information. Cela signifie l'impliquer dans les processus de recherche authentique qui leur permettent de développer leurs compétences cherche, sélection, analyse et interprétation critique de la information. Demander et enquêter pour connaître ou découvrir sont des verbes clés pour la recherche. Être enseignant(e) à l’université dans la perspective d’impliquer les étudiants en expériences d’apprentissage que favorisent la compression et la signification suppose conditions pédagogiques clés, sans lesquelles la recherche est difficile. Créer un processus de recherche dans l’enseignement supérieur implique : d’envisager des conceptions éducatives qui favorisent des expériences d’apprentissage originales; et de développer des stratégies didactiques ainsi que des évaluations de recherche afin que les étudiant(e)s sentent qu’ils font partie du processus d’enseignement et d’apprentissage et qu’ils trouvent un espace pour développer leur propre travail et leur propre créativité, tout en s’attribuant et en attribuant aux autres l’autorité pour enseigner et apprendre.

    • català

      Un repte fonamental en el procés de construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior es troba en la necessitat de considerar l’estudiantat cada vegada més com l’actor, creador i responsable principal del seu aprenentatge i menys com a contenidor i aplicador d’informació. Això significa, entre altres coses, implicar els estudiants en processos genuïns de recerca que els permetin desenvolupar les seves capacitats i competències de cerca, selecció, anàlisi, contrast i interpretació crítica de la informació. Preguntar i investigar per conèixer són els verbs claus per a la indagació. Ser professor o professora a la universitat, des de la perspectiva d’implicar l’estudiantat en experiències d’aprenentatge que afavoreixin la comprensió i la dotació de sentit, comporta un conjunt de plantejaments pedagògics claus, sense el quals difícilment es pot produir la indagació. Crear aquest procés a la universitat requereix dissenys educatius que possibilitin experiències d’aprenentatge genuïnes, desenvolupar estratègies didàctiques i avaluacions indagadores per tal que els estudiants se sentin part del procés d’ensenyamentaprenentatge i trobin espai per desenvolupar la seva autoria i creativitat autoritzant-se i autoritzant els altres a ensenyar i aprendre.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno