Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Com s'ha de desenvolupar la formació dels futurs mestres de religió catòlica?

  • Autores: Mercè Cols Catasús, Núria Almansa, Andreu Ibarz, Ramón Jové
  • Localización: Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, ISSN 1136-3711, Nº. 14, 2008, págs. 11-45
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest article es pretén respondre a la pregunta de com s'ha de desenvolupar la formació dels futurs mestres de religió catòlica. Encetem la nostra reflexió tot exposant les raons que han motivat la nostra cerca, reflexió i/o proposta. En un primer moment, remarquem la significació del que vol dir ser i fer de mestre de religió catòlica a l'escola tot emfasitzant la importància de la dimensió vocacional i professional. Per fer-ho, aterrem en l'anàlisi de la realitat actual mostrant com veiem els mestres de religió que tenim i que tindrem a les escoles del nostre país. A partir d'aquí, intentem dibuixar, esbossar quines haurien de ser les competències bàsiques i quines són les necessitats a cobrir per tal d'assolir-les i que haurien de formar part del seu pla de formació. Finalment, per tal de respondre de manera conclusiva a la pregunta plantejada a l'inici del treball, explorem de forma prospectiva com hauria de ser la pràctica formativa.

    • English

      This article aims at answering the question of how to develop training for prospective Catholic Religion teachers. Firstly, we present the motives for our research, reflection, and/or proposal.Then, we emphasize the significance of what is meant by being and acting as a Catholic Religion teacher at school, paying special attention to the vocational and professional dimensions. To do so, we analyse our current reality, by showing our vision of the religion teachers that there are and there will be in our country’s schools. After, we aim at depicting and describing which basic competences they should have and what needs should be met in order to achieve them and become part of their training syllabus.

      Finally, in order to answer the initial question conclusively, we prospectively examine what their training practice should be like.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno