El poeta irlandés Seamos Heaoey recupera la escena del ermitaño como motivo poético a fin de explorar la relación del hombre con la naturaleza y con el hecho religioso. En el presente artículo estudiaremos dos poemas de autoría hesneysna que comparten una estructura inicial basada en el motivo ermítano: Sainr Francis sod the Birds" (1966) y "Ssiot Kevin sod the Blackbird" (1996). El análisis se llevará a cabo siguiendo una orientación poético cognitiva basada fundamentalmente en el modelo de los espacios mentales de Gules Fauconnier y en la teoría de Eve Sweetser sobre percepción sensorial y conceptuslización
Irish poet Seamus Heaney seems to use a traditionally Irish hermit situation as a poetic motif in order to explore man’s relation with nature and religion. Following a cognitive orientation, we will discuss two poems by Seamus Heaney which have a common initial structure based on the hermit motif: “Saint Francis and the Birds” (1966) and “Saint Kevin and the Blackbird” (1996). The poems will be approached through a cognitive poetics perspective mainly based on Gilles Fauconnier’s mental space model and Eve Sweetser’s findings on sensory perception and conceptualisation.
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