Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Results of a research project carried out in the primary clasroom using two units of work based on the task-based approach

  • Autores: Antonio Durán Fernández
  • Localización: Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 4, 2005, págs. 41-68
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El objetivo principal es comprobar si el aprendizaje de una segunda lengua (Inglés) es mejor cuando aplicamos Unidades Didácticas basadas en Tareas que cuando dichas Unidades están basadas en el Enfoque Tradicional: Presentación, Práctica y Producción.En el Post-test, hay diferencias significativas entre el grupo control y el experimental en la Comprensión Lectora, en el Componente de Comprensión Oral dentro de la Expresión Oral y en el tercio inferior del grupo. (22 alumnos).

    • English

      This research proposes a new model of a Task-Based Didactic Unit while at the same time attempting to demonstrate its effectiveness in the Primary Classroom.The main objective is to find out whether more effective English Language Learning is brought about when we apply Task-Based Didactic Units than when we apply Didactic Units based on the Traditional Approach: Presentation, Practice and Production.In the Post-test, significant differences between the Control Group and the Experimental Group were produced in Reading Comprehension, Listening Comprehension (as part of Speaking), and in the lowest third of the group (22 pupils).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno