Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Models d'educació i formació de persones adultes

  • Autores: Fernando López Palma
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 20, 1998, págs. 187-200
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • En el present article es des-criuen en primer Iloc les tres tipolo-gies de models de formació d'a-dults que han estat predominants en aquestes dues darreres déca-des. A la segona part de I'article es comentaran alguns deis problemes que es donen i, es descriuran algu-nes propostes que a la Ilum de les diferents experiéncies poden ser més innovadores i poden resultar més convincents. Els tres models d'educació d'a-dults als quals ens referirem són: a) el carismatic; b) el burocratic i e) el comunicatiu. Aquest models en es-tat pur no existeixen, si bé les ac-cions educatives s'apropen segons les seves característiques a I'un o a I'altre. En general, les practiques i experiéncies acostumen a ser mes-cla de dues o tres tipologies al ma-teix temps Per a referir-nos a aquestes tipo-logies seguirem la nominació clas-sica de Max Weber en les dues pri-meres, donat que, des de la nostra opinió, les seves descripcions so-bre les formes d'organització social i de poder són de clara utilitat a la nostra realitat. Obviem el model ba-sat en el poder tradicional que des-criu Weber perqué només es dóna en escasses experiéncies. Per al tercer model, ens fonamentarem en el terme «comunicatiu» até s que és comú referent en autors i autores en el camp de I'educació d'adults i a I'analisi social (Freire, Gutierrez, Ha-bermas, Buber).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno