The hidden side of the work: Teacher knowledge and learning to teach. A perspective from north American educational research on teacher education in English language teaching This paper was prepared with support from the Teacher Knowledge Project at the School for International Training <www.sit.edu/tkp>.The author thanks two anonymous reviewers for their comments, responses to which have hopefully strengthened the paper (2002) Freeman, Donald Language teaching. The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics Vol. 35 Núm. 1 Pág. 1-13
- Número de citas: 7 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 5 LINGUISTICA 1 FILOLOGIAS 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Challenges and Complexities in Teacher Conceptualization of Dynamic Assessment in the L2 Classroom Vol. 25 Núm. 1 Pág. 83-96 | 2023 | Profile |
Özdemir-Yılmazer, Meryem
Ozkan, Yonca
|
Acervo construido por futuros maestros de inglés y francés en su práctica en escuelas rurales Vol. 23 Núm. 1 Pág. 35-48 | 2021 | Colombian Applied Linguistics |
Viáfara González, John Jairo
Pachón Achuri, Vitalia
|
The Socio-Emotional Influence of Past Teachers on Novice English Teachers’ Beliefs Vol. 23 Núm. 2 Pág. 215-230 | 2021 | Profile |
Rosas Maldonado, Maritza
Durán-Castro, Macarena
Martin, Annjeanette
|
The Significance of Promoting Teacher Reflection Vol. 12 Núm. 1 Pág. 128-143 | 2019 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Moayeri, Mahnaz
Rahimy, Ramin
|
The Relevance of Teachers’ Practical Knowledge in the Development of Teacher Education Programs Vol. 20 Núm. 1 Pág. 167-178 | 2018 | Profile |
Oss, Débora Izé Balsemão
|
A Case Study on EFL Teachers' Beliefs About the Teaching and Learning of English in Public Education Núm. 23 Pág. 171-186 ARTICULO | 2015 | Porta Linguarum |
Díaz Larenas, Claudio Heraldo
Alarcón Hernández, Paola
Ortiz Navarrete, Mabel
|
Metáforas para profesor y estudiante de pedagogía, en un grupo de estudiantes de pedagogía chilenos Vol. 14 Núm. 2 Pág. 26 | 2014 | Actualidades Investigativas en Educación |
Alarcón Frías, Paola
Díaz Larenas, Claudio Heraldo
Tagle Ochoa, Tania
Ramos Leiva, Lucía
Quintana Lara, Marcela
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 21-Aug-2024