The hidden side of the work: Teacher knowledge and learning to teach. A perspective from north American educational research on teacher education in English language teaching This paper was prepared with support from the Teacher Knowledge Project at the School for International Training <www.sit.edu/tkp>.The author thanks two anonymous reviewers for their comments, responses to which have hopefully strengthened the paper (2002) Freeman, Donald Language teaching. The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics Vol. 35 Núm. 1 Pág. 1-13

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Challenges and Complexities in Teacher Conceptualization of Dynamic Assessment in the L2 Classroom
Challenges and Complexities in Teacher Conceptualization of Dynamic Assessment in the L2 Classroom Vol. 25 Núm. 1 Pág. 83-96
2023 Profile
Özdemir-Yılmazer, Meryem Ozkan, Yonca
Acervo construido por futuros maestros de inglés y francés en su práctica en escuelas rurales
Acervo construido por futuros maestros de inglés y francés en su práctica en escuelas rurales Vol. 23 Núm. 1 Pág. 35-48
2021 Colombian Applied Linguistics
Viáfara González, John Jairo Pachón Achuri, Vitalia
The Socio-Emotional Influence of Past Teachers on Novice English Teachers’ Beliefs
The Socio-Emotional Influence of Past Teachers on Novice English Teachers’ Beliefs Vol. 23 Núm. 2 Pág. 215-230
2021 Profile
Rosas Maldonado, Maritza Durán-Castro, Macarena Martin, Annjeanette
The Significance of Promoting Teacher Reflection
The Significance of Promoting Teacher Reflection Vol. 12 Núm. 1 Pág. 128-143
2019 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Moayeri, Mahnaz Rahimy, Ramin
The Relevance of Teachers’ Practical Knowledge in the Development of Teacher Education Programs
The Relevance of Teachers’ Practical Knowledge in the Development of Teacher Education Programs Vol. 20 Núm. 1 Pág. 167-178
2018 Profile
Oss, Débora Izé Balsemão
A Case Study on EFL Teachers' Beliefs About the Teaching and Learning of English in Public Education
A Case Study on EFL Teachers' Beliefs About the Teaching and Learning of English in Public Education Núm. 23 Pág. 171-186 ARTICULO
2015 Porta Linguarum
Díaz Larenas, Claudio Heraldo Alarcón Hernández, Paola Ortiz Navarrete, Mabel
Metáforas para profesor y estudiante de pedagogía, en un grupo de estudiantes de pedagogía chilenos
Metáforas para profesor y estudiante de pedagogía, en un grupo de estudiantes de pedagogía chilenos Vol. 14 Núm. 2 Pág. 26
2014 Actualidades Investigativas en Educación
Alarcón Frías, Paola Díaz Larenas, Claudio Heraldo Tagle Ochoa, Tania Ramos Leiva, Lucía Quintana Lara, Marcela

* Último cálculo de métricas Dialnet: 21-Aug-2024