Does discovery-based instruction enhance learning? (2011) Alfieri, Louis Brooks, Patricia J. Aldrich, Naomi J. Tenenbaum, Harriet R. Journal of educational psychology Vol. 103 Núm. 1 Pág. 1-18

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 2

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Teaching algerian third-year elementary-school pupils english vocabulary through songs: an effective instructional tool to enliven english classes
Teaching algerian third-year elementary-school pupils english vocabulary through songs: an effective instructional tool to enliven english classes Vol. 24 Núm. 2 Pág. 277-296
2023 Multidisciplinary journal of school education
Sarnou, Dallel Sarnou, Hanane
Integrating inquiry-based learning into engineering education
Integrating inquiry-based learning into engineering education Vol. 60 Núm. 6 Pág. 836-847
2023 Innovations in education and teaching international
Luo, Tian Arcaute, Karina Muljana, Pauline Salim
Enseñanza de la ecuación de segundo grado en un marco competencial
Enseñanza de la ecuación de segundo grado en un marco competencial Vol. 14 Núm. 6 Pág. 1-15
2022 Human Review
Zarco García, Ana María Lloréns Payá, Almudena
Automatized visualization methods for the qualitative analysis of teachers' collegial discussions
Automatized visualization methods for the qualitative analysis of teachers' collegial discussions Núm. 11 Pág. 530
2022 New Trends in Qualitative Research
Matta, Corrado Kaufmann, Odd Tore Ryve, Andreas
Flipped classroom for teaching digestive system to high school students
Flipped classroom for teaching digestive system to high school students Vol. 11 Núm. 1 Pág. 194-209 ARTICULO
2021 JOTSE
Reinoso Tapia, Roberto Collazos Martínez, Jesús Ángel Martínez Martínez, María Delgado Iglesias, Jaime
Metodologías activas para un aprendizaje transmedia de la Lengua y la Literatura
Metodologías activas para un aprendizaje transmedia de la Lengua y la Literatura Núm. 30 Pág. 122-134 ARTICULO
2021 El Guiniguada
Hernández Ortega, José Rovira Collado, José Álvarez Herrero, Juan Francisco
Enhanced conceptual understanding, 21st century skills and learning attitudes through an open inquiry learning model in Physics
Enhanced conceptual understanding, 21st century skills and learning attitudes through an open inquiry learning model in Physics Vol. 11 Núm. 1 Pág. 30-43 ARTICULO
2021 JOTSE
Abaniel, Arra
Qualitative polymer analysis lab through inquiry-based
Qualitative polymer analysis lab through inquiry-based Vol. 32 Núm. 1 Pág. 85-99
2021 Educación química
Morais, Carla Ferreira, António José Araújo, José Luís
The benefit of combining teacher-direction with contrasted presentation of algebra principles
The benefit of combining teacher-direction with contrasted presentation of algebra principles Vol. 36 Núm. 1 Pág. 187-218 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Ziegler, Esther Edelsbrunner, Peter A. Stern, Elsbeth
Papel de las situaciones adidácticas en el aprendizaje matemático
Papel de las situaciones adidácticas en el aprendizaje matemático Vol. 38 Núm. 1 Pág. 147-164 ARTICULO
2020 Enseñanza de las ciencias
Diaz Godino, Juan Burgos, María Wilhelmi, Miguel R.
El Desarrollo de la competencia social y ciudadana y la utilización de metodologías didácticas activas en las aulas de secundaria.
El Desarrollo de la competencia social y ciudadana y la utilización de metodologías didácticas activas en las aulas de secundaria. Vol. 22 Núm. 2 Pág. 199-210 ARTICULO
2019 Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado
Fuentes Moreno, Concha Sabido Codina, Judit Miquel Albert, Joan
Métodos pedagógicos emergentes para un nuevo siglo ¿Qué hay realmente de innovación?
Métodos pedagógicos emergentes para un nuevo siglo ¿Qué hay realmente de innovación? Vol. 31 Núm. 1 Pág. 5-34 ARTICULO
2019 Teoría de la educación
Montanero Fernández, Manuel
Inquiry-based learning
Inquiry-based learning Vol. 11 Núm. 22 Pág. 50-82 ARTICULO
2018 Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles
Caballero García, Presentación A. Díaz Raña, Paloma
Brain Activation for Effort in Human Learning: A Critical and Systematic Review of fMRI Studies
Brain Activation for Effort in Human Learning: A Critical and Systematic Review of fMRI Studies Vol. 18 Núm. 3 Pág. 257-271 ARTICULO
2018 International journal of psychology and psychological therapy
Visdómine Lozano, J. Carmelo
La enseñanza de las ciencias basada en indagación. Una revisión sistemática de la producción española
La enseñanza de las ciencias basada en indagación. Una revisión sistemática de la producción española Núm. 381 Pág. 259-284 ARTICULO
2018 Revista de educación
Aguilera Morales, David Martín Páez, Tobías Valdivia Rodríguez, Víctor Ruiz Delgado, Ángela Williams Pinto, Leticia Vílchez González, José Miguel Perales Palacios, Francisco Javier
How Much Guidance Do Students Need? An Intervention Study on Kindergarten Mathematics with Manipulatives
How Much Guidance Do Students Need? An Intervention Study on Kindergarten Mathematics with Manipulatives Vol. 7 Núm. 3 Pág. 286-316 ARTICULO
2018 International Journal of Educational Psychology
Horan, Erin Maria Carr, Martha
El aprendizaje por indagación
El aprendizaje por indagación Vol. 14 Núm. 2 Pág. 286-299 ARTICULO
2017 Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
Romero Ariza, Marta
Aprendizaje basado en la investigación: una experiencia en el grado en ciencias de la actividad física y del deporte
Aprendizaje basado en la investigación: una experiencia en el grado en ciencias de la actividad física y del deporte Núm. 418 Pág. 613-619 COMUNICACION_CONGRESO
2017 Revista Española de Educación Física y Deportes
Sánchez Galán, José Manuel Fraile Ruiz, Juan
Telling active learning pedagogies apart
Telling active learning pedagogies apart Vol. 6 Núm. 2 Pág. 144-152 ARTICULO
2017 NAER
Cattaneo, Kelsey Hood
Concept maps and simulations in a computer system for learning Psychology
Concept maps and simulations in a computer system for learning Psychology Vol. 10 Núm. 1 Pág. 33-39 ARTICULO
2017 European journal of education and psychology
González Marqués, Javier Pelta Resano, Carlos
Aprendizaje constructivo, autorregulado, situado y colaborativo
Aprendizaje constructivo, autorregulado, situado y colaborativo Vol. 8 Núm. 2 Pág. 177-200 ARTICULO
2015 Páginas de educación
Corte, Erik de

* Último cálculo de métricas Dialnet: 25-Aug-2024