Strategies for Language Learning and for Language Use: Revising the Theoretical Framework (2006) Macaro, Ernesto Modern language journal Vol. 90 Núm. 3 Pág. 320-337

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Test-taking strategy use by Chinese young EFL learners in an authentic international standardized English test
Test-taking strategy use by Chinese young EFL learners in an authentic international standardized English test Núm. 39 Pág. 265-280 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Han, Feifei
Descubrir el significado de palabras desconocidas en alemán
Descubrir el significado de palabras desconocidas en alemán Núm. 34 Pág. 95-108
2022 Didáctica. Lengua y literatura
Kienberger, Martina Vicente, Victoria
Eclecticismo hacia los métodos de enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua en alumnos de Secundaria.
Eclecticismo hacia los métodos de enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua en alumnos de Secundaria. Vol. 1 Núm. 11 Pág. 12-31
2021 TecnoHumanismo
Altamar Manga, René Alberto
Uma proposta de modelo metacognitivo de aquisição da escrita no ensino universitário moçambicano
Uma proposta de modelo metacognitivo de aquisição da escrita no ensino universitário moçambicano Vol. 33 Núm. 1 Pág. 13
2021 Signótica
Ernesto, Nelson Maurício
L’entretien retrospectif dans la recherche sur les des stratégies de communication orale
L’entretien retrospectif dans la recherche sur les des stratégies de communication orale Vol. 14 Núm. 28 Pág. 196-218 OTRO
2020 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Ospina García, Santiago
Exploring the Vocabulary Learning Strategies of Italian Learners of English
Exploring the Vocabulary Learning Strategies of Italian Learners of English Vol. 11 Núm. 1 Pág. 71-102 ARTICULO
2019 Language Value
Rock, James
Improving Language Learning Strategies and Performance of Pre-Service Language Teachers Through a CALLA-TBLT Model
Improving Language Learning Strategies and Performance of Pre-Service Language Teachers Through a CALLA-TBLT Model Vol. 19 Núm. 2 Pág. 101-120 ARTICULO
2017 Profile
Guapacha, Maria Eugenia Benavidez Paz, Luis Humberto
Improving reading strategy knowledge in young children
Improving reading strategy knowledge in young children Núm. 17 Pág. 15-45 ARTICULO
2017 Elia
Ruiz de Zarobe, Yolanda
Comparing the benefits of a metacognitive reading strategy instruction programme between CLIL and EFL primary school students
Comparing the benefits of a metacognitive reading strategy instruction programme between CLIL and EFL primary school students Núm. 17 Pág. 71-92 ARTICULO
2017 Elia
Gutiérrez Martínez, Alba Ruiz de Zarobe, Yolanda
Memory learning strategies in english as a foreign language in vocational studies.
Memory learning strategies in english as a foreign language in vocational studies. Núm. 29 Pág. 229-248 OTRO
2017 Tendencias pedagógicas
Corpas Orellano, Mª Dolores
Uso declarado de estrategias y su variación según el nivel de competencia en aprendientes universitarios de inglés como lengua extranjera
Uso declarado de estrategias y su variación según el nivel de competencia en aprendientes universitarios de inglés como lengua extranjera Vol. 50 Núm. 95 Pág. 312-336 ARTICULO
2017 Revista signos
Barrios, Elvira Montijano Cabrera, María del Pilar
Strategies Instruction to Improve the Preparation for English Oral Exams
Strategies Instruction to Improve the Preparation for English Oral Exams Vol. 18 Núm. 1 Pág. 129-147 ARTICULO
2016 Profile
Abad, José Vicente Alzate, Paula Andrea
Promoting reading skills in CLIL
Promoting reading skills in CLIL Núm. 39 Pág. 113-124 ARTICULO
2016 Pulso
Garipova Castellano, Nailya Nicolás Román, Susana
Spanish pre-service teachers of English
Spanish pre-service teachers of English Vol. 28 Núm. 1 Pág. 48-72 ARTICULO
2015 Revista española de lingüística aplicada
Barrios, Elvira
Effect of strategy based instruction on achievement test scores in a mixed language ability group of ESP learners
Effect of strategy based instruction on achievement test scores in a mixed language ability group of ESP learners Núm. 25 Pág. 195-214 ARTICULO
2013 Ibérica
Jurkoviè, Violeta
Language Learning Strategies (LLSs) and L2 motivation associated with L2 pronunciation development in pre-service teachers of English
Language Learning Strategies (LLSs) and L2 motivation associated with L2 pronunciation development in pre-service teachers of English Núm. 25 Pág. 193-220
2012 Literatura y lingüística
Véliz Campos, Mauricio
Ventajas en la incorporación de estrategias de aprendizaje en la enseñanza de idiomas
Ventajas en la incorporación de estrategias de aprendizaje en la enseñanza de idiomas Núm. 20 Pág. 61-73 ARTICULO
2010 Innovación educativa
Blanco Hermida, Teresa Pino Juste, Margarita R. Rodríguez López, Beatriz

* Último cálculo de métricas Dialnet: 30-Jun-2024