Examination of Horwitz, Horwitz, and Cope's construct of foreign language anxiety: The case of (1994) Aida, Yukie Modern language journal Vol. 78 Núm. 2 Pág. 155-168

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
An analysis of language anxiety in English and Basque-Medium Instruction
An analysis of language anxiety in English and Basque-Medium Instruction Núm. 20 Pág. 9-48 ARTICULO
2023 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Alonso Arruabarrena, Irene Lasagabaster Herrarte, David
Ansiedad ante las destrezas orales en estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera
Ansiedad ante las destrezas orales en estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera Núm. 38 Pág. 201-230 ARTICULO
2023 Tejuelo
López Pérez, María Magdalena Maya Retamar, María Guadalupe de la Rabazo Méndez, María José
Preservice Physical Education teachers´ attitudes towards teaching in Foreign Languages. Expectations and training needs
Preservice Physical Education teachers´ attitudes towards teaching in Foreign Languages. Expectations and training needs Núm. 7 Pág. 25-44 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
García Núñez, Miriam N. Fraguela Vale, Raúl Bobadilla-Pérez, María
Examining Feelings of Anxiety Experienced by Secondary Students in L2 Evaluative Situations
Examining Feelings of Anxiety Experienced by Secondary Students in L2 Evaluative Situations Vol. 44 Núm. 2 Pág. 1-19 ARTICULO
2022 Atlantis
Amengual Pizarro, Marian
Anxiety over learning English at primary school
Anxiety over learning English at primary school Núm. 59 Pág. 153-172
2021 RLA
Sanz de la Cal, Esther Lezcano Barbero, Fernando Casado Muñoz, Raquel
Influencia de la ansiedad en el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera en estudiantes de educación superior
Influencia de la ansiedad en el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera en estudiantes de educación superior Vol. 6 Núm. 3 Pág. 58-78
2021 INNOVA Research Journal
Adrianzén Segovia, Cyntia Sofía
Anxiety and personality as indicators of academic performance in university foreign language classrooms
Anxiety and personality as indicators of academic performance in university foreign language classrooms Núm. 36 Pág. 27-42 ARTICULO
2021 Porta Linguarum
Smyth, Alan M. García Manzanares, Nuria Fernández Muñoz, Juan José
Classroom enjoyment and anxiety among Saudi undergraduate EFL students
Classroom enjoyment and anxiety among Saudi undergraduate EFL students Núm. 18 Pág. 9-34 ARTICULO
2021 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Bensalem, Elias
Profundizando en el modelo de Horwitz, Horwitz y Cope sobre ansiedad en el aprendizaje de una lengua extranjera
Profundizando en el modelo de Horwitz, Horwitz y Cope sobre ansiedad en el aprendizaje de una lengua extranjera Núm. 28 Pág. 38-52 ARTICULO
2021 Revista de educación de la Universidad de Granada
Ortega-Martínez, María Cristina
Perceptions of the influence of anxiety on students’ performance on English oral examinations
Perceptions of the influence of anxiety on students’ performance on English oral examinations Vol. 17 Núm. 2 Pág. 143-167
2021 Revista Latinoamericana de Estudios Educativos
Abad, José Vicente Otálvaro Arango, Santiago Vergara Restrepo, Mateo
English Learning Motivation and Anxiety Regarding the Left-Behind Children in Rural China
English Learning Motivation and Anxiety Regarding the Left-Behind Children in Rural China Núm. 33 Pág. 45-61 ARTICULO
2020 Porta Linguarum
Wu, Huizhen Zhu, Wei
Foreign language anxiety research and the Brazilian scenario
Foreign language anxiety research and the Brazilian scenario Vol. 41 Núm. 5 Pág. 5 ARTICULO
2020 ESPecialist
Silveira, Fernanda Vieira da Rocha
Ansiedad ante el aprendizaje del inglés como idioma extranjero y percepción de las actitudes del maestro de inglés en estudiantes salvadoreños de educación secundaria
Ansiedad ante el aprendizaje del inglés como idioma extranjero y percepción de las actitudes del maestro de inglés en estudiantes salvadoreños de educación secundaria Vol. 20 Núm. 1 Pág. 1-9
2020 Revista Internacional de Estudios en Educación
España Reyes, Delia Glomary
Remedying Foreign Language Anxiety through CLIL?
Remedying Foreign Language Anxiety through CLIL? Núm. 14 Pág. 153-172 ARTICULO
2019 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Simons, Mathea Vanhees, Claudio Smits, Tom Van De Putte, Karen
Do prospective primary school teachers suffer from Foreign Language Anxiety (FLA) in Spain
Do prospective primary school teachers suffer from Foreign Language Anxiety (FLA) in Spain Núm. 16 Pág. 9-30 ARTICULO
2019 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Amengual Pizarro, Marian
Ansiedad específica al escribir en francófonos aprendices de español como lengua extranjera
Ansiedad específica al escribir en francófonos aprendices de español como lengua extranjera Núm. 28 Pág. 3 ARTICULO
2019 MarcoELE
Caldera, Grecia Abreu, Orángel
Uso del podcast como recurso didáctico para la mejora de la comprensión auditiva del inglés como segunda lengua (L2)
Uso del podcast como recurso didáctico para la mejora de la comprensión auditiva del inglés como segunda lengua (L2) Vol. 25 Núm. 2 Pág. 9-25 ARTICULO
2019 LFE
Ortega Barrera, Ivalla
Disfemia y ansiedad en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera
Disfemia y ansiedad en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera Vol. 7 Núm. 1 Pág. 87-109 ARTICULO
2019 Revista Española de Discapacidad (REDIS)
García Pastor, María Dolores Miller, Ronan
Validación y Confiabilidad de la versión francesa de la escala de ansiedad lingüística "Foreign Language Classroom Anxiety Scale" y aplicado a estudiantes franceses
Validación y Confiabilidad de la versión francesa de la escala de ansiedad lingüística "Foreign Language Classroom Anxiety Scale" y aplicado a estudiantes franceses Vol. 34 Núm. 1 Pág. 207-225 ARTICULO
2019 Thélème
Jarie, Laurane Salavera Bordás, Carlos Merino Orozco, Abel Usán Supervía, Pablo
Development of the speaking skills by using significant input about the local culture in Barranquilla
Development of the speaking skills by using significant input about the local culture in Barranquilla Vol. 3 Núm. 1 Pág. 165-191 ARTICULO
2018 Revista de Ciencias de la Educación, Docencia, Investigación y Tecnologías de la Información
Perez Rolong, Laura Melissa Arroyo Cervera, Luis Fernando Colon Mora, Andres
Foreign language classroom anxiety among English for Specific purposes (ESP) students
Foreign language classroom anxiety among English for Specific purposes (ESP) students Vol. 18 Núm. 2 Pág. 145-159 ARTICULO
2018 IJES
Amengual Pizarro, Marian
An evaluation of textbooks designed for advanced English learners within a foreign context
An evaluation of textbooks designed for advanced English learners within a foreign context Núm. 28 Pág. 95-109 ARTICULO
2017 Porta Linguarum
Khodadady, Ebrahim Karami, Maliheh
Investigation of the relationship among emotional intelligence, foreign language anxiety, language proficiency, and achievement of iranian efl learners
Investigation of the relationship among emotional intelligence, foreign language anxiety, language proficiency, and achievement of iranian efl learners Núm. 1 Pág. 2464-2472
2017 QUID
Manzouri, Hossein Ali Movahed, Roya
Learning styles as predictors of Iranian EFL Children’s self-esteem and anxiety
Learning styles as predictors of Iranian EFL Children’s self-esteem and anxiety Vol. 10 Núm. 20 Pág. 86-105 ARTICULO
2017 Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles
Zarei, Abbas Ali Esfandiari, Rajab Keshavarz Motlag, Zohreh
Students’ feedback beliefs and anxiety in online foreign language oral tasks
Students’ feedback beliefs and anxiety in online foreign language oral tasks Núm. 14 Pág. 27 ARTICULO
2017 International Journal of Educational Technology in Higher Education
Martin, Sidney Álvarez Valdivia, Ibis Marlene
A study on the correlation between anxiety and academic self-concept in interpreter trainees
A study on the correlation between anxiety and academic self-concept in interpreter trainees Núm. 67 Pág. 57-88 ARTICULO
2016 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Arnaiz Castro, Patricia Pérez-Luzardo Díaz, Jessica
La influencia de los entornos educativos superiores en los niveles de ansiedad
La influencia de los entornos educativos superiores en los niveles de ansiedad Vol. 20 Núm. 2 Pág. 256-277 ARTICULO
2016 Profesorado
Caridad Ocerín, José María Holgado Sáez, Christina Mohamed Amar, Rachida
Didáctica de la emoción
Didáctica de la emoción Núm. 21 Pág. 10-172 ARTICULO
2015 MarcoELE
Ávila López, Francisco Javier
Validez factorial de la versión en español del Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) en estudiantes chilenos de educación secundaria
Validez factorial de la versión en español del Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) en estudiantes chilenos de educación secundaria Vol. 21 Núm. 2 Pág. 169-179 ARTICULO
2015 Ansiedad y estrés
Riquelme Mella, Enrique Miranda Zapata, Edgardo Moncada Retamal, Lisby Muñoz Yévenes, Paola Valdés Cruz, Carlos
La Vulnerabilidad de la propia imagen y la Búsqueda de la perfección lingüística
La Vulnerabilidad de la propia imagen y la Búsqueda de la perfección lingüística Núm. 19 Pág. 2 ARTICULO
2015 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Hsieh, Su Yn
Anxiety in Spanish EFL students in different university degree programmes
Anxiety in Spanish EFL students in different university degree programmes Vol. 29 Núm. 2 Pág. 335-344 ARTICULO
2013 Anales de psicología
Arnaiz Castro, Patricia Guillén García, Félix
Ansiedad en L2 en un contexto de inmersión temprana
Ansiedad en L2 en un contexto de inmersión temprana Vol. 12 Núm. 2 Pág. 151-165 ARTICULO
2013 EduPsykhé
Hita Pedrosa, María Luisa Poveda Fernández Martín, María
A diary study on the causes of English language classroom anxiety
A diary study on the causes of English language classroom anxiety Vol. 13 Núm. 1 Pág. 51-68 ARTICULO
2013 IJES
Gkonou, Christina
Foreign language anxiety in a spanish university setting
Foreign language anxiety in a spanish university setting Vol. 17 Núm. 1 Pág. 5-26 ARTICULO
2012 Revista de psicodidáctica
Arnaiz Castro, Patricia Guillén García, Félix
Los desafíos de realizar la investigación en el aula: el caso de un estudio réplica sobre la ansiedad en el aprendizaje del inglés
Los desafíos de realizar la investigación en el aula: el caso de un estudio réplica sobre la ansiedad en el aprendizaje del inglés Núm. 1 Pág. 365-382 ARTICULO
2011 Dedica. Revista de Educação e Humanidades
Stephenson Wilson, Jean Todd Hewitt Hughes, Elaine Caroline
Análisis de las propiedades psicométricas del FLCAS (Foreign Language Class Anxiety Scale) aplicado a alumnos españoles de Educación Secundaria UCJC
Análisis de las propiedades psicométricas del FLCAS (Foreign Language Class Anxiety Scale) aplicado a alumnos españoles de Educación Secundaria UCJC Vol. 10 Núm. 1 Pág. 117-134 ARTICULO
2011 EduPsykhé
Morena Taboada, Marián de la Sánchez Burón, Adolfo Poveda Fernández Martín, María

* Último cálculo de métricas Dialnet: 06-Oct-2024