Amb el títol Nouvinguts, fins quan?, s'apleguen en aquesta publicació aportacions i reflexions sobre els millors procediments i estratègies perquè l'alumnat estranger arribi a una inserció sociocultural òptima i adquireixi els aprenentatges instrumentals bàsics que permetin la seva total implicació en les activitats del centre educatiu.
Aquesta qüestió va ser l'eix central del treball i del debat del Cinquè simposi sobre la Llengua, Educació i immigració, que va aplegar prop de 300 professionals de l'educació procedents de Catalunya, les Illes Balears, el país Basc, el País Valencià i Andorra.
Ara, amb aquest llibre es pretén facilitar un aprofundiment més assossegat en aquest termes i contribuir a la consolidació de centres educatius cada vegada més inclusius i compromesos en la millora de la seva qualitat educativa. Aquesta qualitat exigeix una actitud ferma per identificar i desactivar els estereotips i prejudicis que encara puguin romandre d'una manera més o menys explicita en els equips docents.
pág. 9
pág. 11
pág. 265
Fins a quin punt l'alumnat immigrant és victima de segregació escolar?: Anàlisi secundària de l'estudi pisa 2000
pág. 23
El tractament de la diversitat lingüística i cultural a l'escola: com "unir sense barrejar i diferenciar sense separar"
Silvia Lucchini, Salima El Karouni, Delphine Van Muysewinkel
pág. 45
Normalizar la diversidad, diversificar lo normal: modelos canadienses de educación inclusiva en contextos de alta diversidad etnolingüística
pág. 67
El món a les nostres classes: com facilitar un entorn d'aprenentatge i suport als estudiants nouvinguts
pág. 85
Inclusió de persones nouvingudes?. fins quan seran nouvinguts?: L'experiència de solicitazió de l'IES J.M. Guàrdia
pág. 105
L'experiència de socialització d'alumnes nouvingutt del Lycée Louis Querbes: Canviar de mirada
pág. 131
Iguals i diferents: Experiències per afavorir la participació dels joves en els processos de millora dels centres educatius
pág. 149
El discurs professora-alumnes nouvinguts a una aula d'acollida de secundària
Joaquim Arnau i Querol, Anna Garriga Alsina, Laura Fernández
pág. 157
Dins o fora de l'aula?: Un dilema clau en les representacions dels professors pel que fa a l'agrupament dels nouvinguts
pág. 171
IES Joan d'Àustria: Una altra organització d'aula d'acollida
pág. 181
Una aproximació a les actituds envers el català i el castellà de l'alumnat nouvingut a Catalunya
Judit Janés Carulla, Ángel Huguet Canalis, Mónica Querol Coronado
pág. 185
Mètodes d'aprenentatge a l'aula d'acollida: La comprensió lectora com a eina de traspàs a l'aula ordinària
pág. 195
Conocimiento de la lengua, identificaciones y co-identificaciones de los alumnos de origen inmigrante en Cataluña: Avance de resultados
José Luis Navarro García, Cecilio Lapresta Rey, Silvia-María Chireac
pág. 205
El aula de acogida: ¿lugar de encuentro o espacio exclusivo de aprendizaje?
pág. 213
pág. 219
Totes amb tots en els projectes d'aula: (una història d'històries de vida)
pág. 227
Les aules d'acollida de l'educació primària de Catalunya: algunes dades de l'avaluació del curs 2005-2006
Imma Canal Santos, Pere Mayans Balcells, Santiago Perera, Carina Siqués Jofré, Ignasi Vila Mendiburu, Josep M. Serra i Bonet
pág. 235
La pràctica educativa: un factor cabdal per a l'adquisició de la llengua de l'escola
pág. 247
pág. 259
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados