InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Does learner cognition count on modality?: Working memory and L2 morphosyntactic achievement across oral and written tasks
Janire Zalbidea, Cristina Sanz
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 41, Nº 5, 2020, págs. 1171-1196
Expanding Boundaries : Current and New Directions in Study Abroad Research and Practice
Silvia Marijuan, Cristina Sanz
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 51, Nº. 1, 2018, págs. 185-204
Two Birds, One Stone, or How Learning a Foreign Language Makes You a Better Language Learner
Beatriz Lado, Harriet W. Bowden, Catherine A. Stafford, Cristina Sanz
Hispania, ISSN 0018-2133, Vol. 100, Nº 3, 2017, págs. 361-378
One Size Fits All?: Learning Conditions and Working Memory Capacity in Ab Initio Language Development
Cristina Sanz, Hui-Ju Lin, Beatriz Lado, Catherine A. Stafford, Harriet W. Bowden
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 37, Nº 5, 2016, págs. 669-692
A functional approach to cross-linguistic influence in ab initio L3 acquisition
Cristina Sanz, Hae In Park, Beatriz Lado
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 18, Nº 2, 2015 (Ejemplar dedicado a: L3 acquisition: a focus on cognitive approaches), págs. 236-251
The Role of Individual Differences in the Study Abroad Context: Cognitive Capacity and Language Development During Short-Term Intensive Language Exposure.
Sarah Grey, Jessica G. Cox, Ellen J. Serafini, Cristina Sanz
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 99, Nº 1, 2015, págs. 137-157
Individual Differences and Processing Instruction.
Cristina Sanz
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 98, Nº 4, 2014, págs. 1053-1054
An experimental study of early L3 development: age, bilingualism and classroom exposure
Catherine A. Stafford, Cristina Sanz, Harriet W. Bowden
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 7, Nº. 2, 2010, págs. 162-183
Third Language Learners: Pragmatic Production and Awareness Edited by SAFONT JORDÀ, MARIA PILAR
Cristina Sanz
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 91, Nº 1, 2007, págs. 134-135
Danny Beetsma, editor: Trilingual Primary Education in Europe
Alex Riemersa, Cristina Sanz
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 171, 2005, págs. 149-154
Young-Key Kim-Renaud, Judith Liskin-Gasparro, Montserrat Mir, Benjamin Rifkin, Christina L. Isabella García, Cristina Sanz, Leslie L. Schrier, Phillip J. Campana, Mark Hansell, Edmund J. Campion, Christiane Laeufer, Mary Emily Call, Richard Vanness Simmons, Nam-Kil Kim, Frank Nuessel, Charles E. Grove, Julia Herschensohn, Mahdi Alosh, Anne-Katrin Gramberg
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 89, Nº 1, 2005, págs. 136-158
Adquisició de terceres llengües: estat de la qüestió
Cristina Sanz
Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 35, 2003 (Ejemplar dedicado a: Adquisició de llengües), págs. 111-121
Actituds envers les varietats bilingüe i monolingüe del castellà a Barcelona
Cristina Sanz
Catalan Review: international journal of Catalan culture, ISSN 0213-5949, Vol. 5, Vol. 2, 1991, págs. 121-135
Adquisición del español como segunda lengua: investigación
Cristina Sanz
Enciclopedia de Lingüística Hispánica / coord. por Javier Gutiérrez Rexach, Vol. 2, 2015, ISBN 978-1-138-94142-7, págs. 242-252
Enseñanza del español como lengua extranjera: pedagogía y tecnología
Cristina Sanz
Enciclopedia de Lingüística Hispánica / coord. por Javier Gutiérrez Rexach, Vol. 2, 2015, ISBN 978-1-138-94142-7, págs. 432-441
Cognitive approaches to Spanish SLA
Cristina Sanz
The Routledge handbook of Hispanic applied linguistics / coord. por Manel Lacorte, 2015, ISBN 978-0-415-81378-5, págs. 44-60
Spanish as a second language and teaching methodologies
Cristina Sanz
The Handbook of Hispanic Linguistics / José Ignacio Hualde (ed. lit.), Antxon Olarrea (ed. lit.), Erin O´Rourke (ed. lit.), 2012, ISBN 978-1-4051-9882-0, págs. 711-728
Language and identity in Catalonia
Emili Boix Fuster, Cristina Sanz
Bilingualism and identity: Spanish at the crossroads with other languages / coord. por Mercedes Niño Murcia, Jason Rothman, 2009, ISBN 978-90-272-4179-5, págs. 87-108
L3 ACquisition and the Cognitive advantages of bilingualism:: Catalans learning english
Cristina Sanz
Views on the acquisition and use of a second language: Eurosla'7 Proceedings / coord. por Lourdes Díaz Rodríguez, C Pérez, 1997, ISBN 84-88042-21-3, págs. 449-456
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados