Aquesta investigació té com a principal objectiu avançar en el coneixement del comportament dels emprenedors respecte l’oferta de programes i serveis que estimulen la creació i el creixement de les empreses. De forma més específica, es volen conèixer les necessitats dels emprenedors en matèria de creació i creixement de l’empresa, les seves actituds vers els béns i serveis susceptibles de satisfer-les, constatar la importància de l’entorn en relació amb el consum d’aquest tipus de productes, i obtenir una visió integrada dels elements que intervenen en el seu procés de decisió de consum. Es parteix de que els processos de decisió de consum o ús de serveis de suport dels emprenedors és anàleg al desenvolupat pels consumidors i les organitzacions amb el consum de béns i serveis. En concret, s’aborda la conducta de l’emprenedor en un entorn d’incubació de noves empreses tot considerant l’emprenedor com el consumidor d’un determinat tipus de productes: els béns i serveis per a la creació i el creixement d’empreses. L’anàlisi empírica es nodreix d’una enquesta, realitzada en diferents onades entre juliol de 2005 i gener de 2006, a les empreses de l’entorn de Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament local de l’Ajuntament de Barcelona. L’univers objecte d’estudi al què s’adreçà el qüestionari està format per 256 individus, i 136 són els que conformen la mostra representativa d’emprenedors de l’entorn proper de la institució, què participen habitualment en els programes i serveis de suport als seus projectes empresarials. Mitjançant un model d’equacions estructurals amb estimació bayesiana es confirma, de forma empírica, que la conducta de consum de l’emprenedor es pot modelitzar a partir d’un model de comportament del consumidor. Així mateix, s’empren l’anàlisi factorial, l’anàlisi clúster i anàlisis de contingència per estudiar les necessitats i les actituds dels emprenedors. Els resultats permeten constatar que nivells superiors de consum dels productes de suport a la creació i al creixement d’empreses no sempre es traslladen en actituds més positives. També es constata que l’adequació dels programes i serveis a les necessitats dels emprenedors i l’assoliment de nivells superiors de satisfacció estan més presents entre consumidors sense experiència prèvia en matèria de creació d’empreses i entre empreses més joves. Finalment, a través d’anàlisis de la variància es confirma la importància de l’entorn en el consum de productes de suport a la creació i el creixement de l’empresa.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados