Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Contribució dels equipaments d'educació ambiental a les sortides escolars de l'educació primària

  • Autores: Raquel Heras Colàs
  • Directores de la Tesis: Mercè Junyent i Pubill (dir. tes.), Rosa M. Medir i Huerta (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2014
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Anna Maria Geli de Ciurana (presid.), Íngrid Mulà Pons de Vall (secret.), Michelina Mayer (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Aquest treball explora i aprofundeix en com s’integren les activitats que ofereixen els equipaments d’educació ambiental –entitats de l’àmbit educatiu no formal que es troben en espais naturals protegits–, en les escoles de l’educació primària. Per fer-ho, s’empra la metodologia de recerca qualitativa, d’estudi de cas, des d’un paradigma interpretatiu. Els instruments per a la recollida de dades són fonamentalment entrevistes semiestructurades individuals –adreçades als educadors dels equipaments i als mestres– i en petits grups –adreçades als escolars de sisè curs–. Els resultats indiquen l’existència de projectes de llarga durada en els quals les sortides es treballen i estan ben integrades, i que disposen d’elements favorables a l’educació ambiental, com ara la metodologia de treball per projectes o altres afins. Les escoles, a més de recolzar-se en les propostes dels equipaments, impliquen altres agents i destaca la contribució d’aquestes sortides al compromís ambiental i a la cohesió social.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno