Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


The application of eportfolio in higher education: implications on students' learning

  • Autores: Andrea Ximena Castaño Sánchez
  • Directores de la Tesis: Ángel Pío González Soto (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Rovira i Virgili ( España ) en 2014
  • Idioma: inglés
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Alan Bruce (presid.), José Miguel Jiménez González (secret.), Antonio Navío Gámez (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Aquesta tesis estudia la relació entre els conceptes i teories sobre educació aplicats amb eportafolis, tant com les aplicacions pràctiques d'aquests a l'àmbit de l'educació superior. Els eportafolis representen la unió d'un concepte pedagògic a l'ensenyament amb les eines digitals que influeixen els processos d'ensenyament-aprenentatge, adaptables a forma presencia i en línia. Es planteja una revisió a fons sobre els conceptes que influeixen l'avaluació i els processos d'ensenyament-aprenentatge amb eportafolis; aquests estan basats en diversos factors estudiats sobre les preferències d'avaluació, els enfocaments d'aprenentatge, i l'aprenentatge auto-regulat. Els resultats experimentals confirmen els beneficis percebuts pels estudiants analitzats des de les característiques dels estudiants y les característiques de l'ambient d'aprenentatge mitjançant el suport de les tecnologies educatives. En el primer estudi s'evidencia l'aplicació de la reflexió i la projecció cap a la pràctica docent, En el segon estudi, no hi ha un canvi en els enfocaments d'aprenentatge en profunditat, però hi han diferencies en l'ús del eportafoli en les dos disciplines aplicades. En el tercer estudi, hi ha un canvi en l'estudi en profunditat dels alumnes, i l'aplicació d'habilitats d'autoregulació i projecció de la pràctica docent. Tenint com a premissa l'exposició dels estudiants a ambients d'aprenentatge que han sigut sistemàticament dissenyats amb la finalitat de ser integrats amb els eportafolis i d'aquesta manera avaluar els canvis en l'aprenentatge que poden ser manifestats pels estudiants. També es plantegen estudis que analitzen aquests processos des de diversos enfocaments pedagògics, i amb eines digitals orientades a la Web i els ambients personals d'aprenentatge.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno