Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La transferència de la formació permanent del professorat. Estudi de casos.

  • Autores: Joan Fuguet Busquets
  • Directores de la Tesis: Rosario Barrios Arós (dir. tes.), Pilar Iranzo García (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Rovira i Virgili ( España ) en 2014
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Ángel Pío González Soto (presid.), José Tejada Fernández (secret.), Roser Boix Tomás (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 1 Cita
  • Resumen
    • La realització d’aquesta investigació ve motivada pel fet de voler conèixer quins són els factors que influeixen en els processos de transferència de la formació permanent del professorat a la pràctica a les aules. Situem el nostre estudi dins del paradigma interpretatiu, utilitzant el mètode de l’estudi de cas múltiple dins de la metodologia qualitativa, realitzant un treball de camp en dos centres d’infantil i primària, cercant les informacions el més ajustades possible a la realitat, sobre el desenvolupament de tres accions formatives. Les tècniques i instruments que hem utilitzat han estat: l’anàlisi documental, les entrevistes, el grup de discussió i els qüestionaris per recollir informació del context i les opinions dels agents participants en les tres accions formatives analitzades. L’anàlisi de resultats ens han permès concloure que quan s’elaboren els plans de formació de centre, els docents han de tenir un paper molt més rellevant en els protocols d’estudi de necessitats de formació, en la presa de decisions i en el disseny d’unes accions formatives que tinguin un component d’ajust a la realitat pel que fa a les possibilitats de dur-les a terme. També trobem molt important que en la cultura del centre s’instal•li la necessitat d’avaluar la transferència de la formació i que es propiciïn els lideratges necessaris per donar suport als docents en el mateix lloc de treball a l’hora de transferir els continguts apresos, recollint evidències de la seva pràctica i ajustant-los als imprevistos sorgits. Per últim pensem que la motivació dels docents per transferir a les aules el que han après a la formació també ha d’anar acompanyada d’un cert reconeixement del docent, per part de l’Administració educativa, pel fet d’haver canviat la seva conducta en el lloc de treball.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno