La teoria clàssica de l'accident considera el seu origen com a producte de tres factors incidents: el factor humà, el factor tècnic i el factor (micro)mediambiental, tots tres configurant el marc de producció.La tesi se centra en l'anàlisi dels factors macroambientals de tipus tècnic, econòmic, social i laboral, difícilment observables des de la perspectiva interna d'una empresa, i la seva incidència sobre l'accidentabilitat laboral, tot analitzant-ne les variacions produïdes al llarg del temps sobre el fenòmen de l'accidentabilitat.La hipótesis que s'intenta demostrar en la tesi és que existeix una relació causa-efecte entre el "macroambient" del sistema productiu determinat per unes variables socieconòmiques determinables i l'accidentabilitat en els diferents sectors productius. Es fa l'anàlisi al llarg del període de 10 anys, període complex en quant als canvis tecnològics, econòmics i socials.Es fa també un anàlisi de l'accidentabilitat en el període i un anàlisi de les dades econòmiques principals i al seva evolució en l'esmentat període. S'apliquen mètodes de regressió lineal (variable dependent : el nombre d'accidents).Es conclou que l'evolució económica arrastra una sèrie de conseqüències tècniques, laborals i socials que son les que realment tenen influència certa en el fenòmen de l'accidentabilitat. Més que determinar un model matemàtic predictiu s'ha aconseguit un model explicatiu de la interrelació que se suposava en la hipótesis.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados