L'evolució recent de l'exercici col·lectiu de l'advocacia i les noves exigències del mercat comporten la necessitat de que els despatxos d'advocats comprenguin el seu posicionament al sector així com les seves opcions estratègiques. El punt de partida de la present investigació ha consistit en establir un marc conceptual per a l'anàlisi estratègica que inclogui els elements i la metodologia necessaris per abordar aquesta tasca, tant a nivell sectorial com de l'organització. Si bé la literatura existent en aquest àmbit emfatitza la importància d'adoptar una aproximació centrada, d'una banda, en la satisfacció del client i, d'una altra, en l'optimització dels recursos, no aprofundeix en el desenvolupament de les eines que possibilitin a la pràctica el desenvolupament dels recursos de l'organització sobre la base de les necessitats del mercat als despatxos d'advocats.La primera aportació d'aquest treball ha consistit en el disseny d'un model que, mitjançant l'aplicació dels principis del desplegament de la funció de qualitat (QFD), integra les expectatives del client i els recursos de l'organització en el marc dels factors externs i interns que influeixen la presa de decisions. En les dues últimes dècades, han aparegut nombrosos estudis empírics que avalen l'aplicació d'aquesta metodologia en l'àmbit de l'estratègia empresarial, sostenint la seva idoneïtat per a la identificació d'oportunitats al mercat així com per al desenvolupament d'estratègies innovadores en entorns canviants. L'aplicació empírica del model proposat, prenent com a unitat d'anàlisi el sector de prestació de serveis jurídics a Catalunya, ha posat de manifest la utilitat dels principis del QFD per identificar les fortaleses i debilitats de l'oferta així com dels recursos que la sustenten. En efecte, la visió holística dels resultats de la investigació contribueix a la comprensió de l'estructura d'aquest sector des d'una perspectiva no explorada fins ara, així com a la identificació d'oportunitats per incrementar la satisfacció del mercat i aportar avantatges competitius als operadors del sector per la via de la qualitat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados