Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La competència comunicativa oral a la Universitat: disseny, implementació d'un programa de comunicació oral a través de presentacions en públic per a docents universitaris de l'àmbit de l'economia i l'empresa i valoració d'impacte entre l'alumnat

  • Autores: Carme Hernández Escolano
  • Directores de la Tesis: Montserrat Alguacil de Nicolás (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Ramon Llull ( España ) en 2016
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Miquel Martínez Martín (presid.), Jordi Riera i Romaní (secret.), Mònica Figueras Maz (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Entre les competències generals/transversals amb que es dissenyen els nous plans d’estudi a la universitat, la competència comunicativa és considerada clau, altament valorada per l’entorn sòcioprofessional. L’estudi de l’impacte s’orienta a identificar contextos afavoridors d’aquesta competència a través de presentacions orals en públic per a professorat i alumnat d’entorn universitari. Es parteix d’una perspectiva àmplia, que entén l’aprenentatge com a camí, procés, i l’avaluació com a oportunitat per obtenir indicadors de millora. Des d’un programa de desenvolupament competencial oral docent i la pràctica reflexiva es proposa influenciar des de l’estil comunicatiu docent i el disseny de contextos d’activitat oral en el marc de l’assignatura en la millora comunicativa de l’alumnat. La recerca es planteja l’estudi d’impacte en el rendiment, la satisfacció, la percepció de competència i el desenvolupament competencial general des de l’acció comunicativa i la didàctica, considerant la incidència de variables com l’avaluació de l’activitat, la llengua i l’etapa.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno