Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les Competències Bàsiques a l'Educació Primària. Elements de Concreció

  • Autores: M. Dolors Camarasa
  • Directores de la Tesis: Eva Liesa (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Ramon Llull ( España ) en 2016
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Montserrat Alguacil de Nicolás (presid.), María Reyes Carretero Torres (secret.), Antoni Badia Garganté (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Aquesta recerca s’ha desenvolupat amb la finalitat de comprovar la incidència de la introducció de les competències bàsiques a l’educació primària en àmbits com l’ensenyament aprenentatge, l’organització escolar i la identitat docent en escoles que han seguit una formació en competències. S’ha utilitzat un disseny de tipus explicatiu i interpretatiu. La recerca consta de dos estudis. En el primer s’han recollit les representacions que diferents docents tenen sobre els canvis generats amb la implementació del model competencial en els seus centres. S’ha dissenyat i administrat un qüestionari a 90 professors d’educació primària. En el segon estudi s’aprofundeix en les dades del primer i per aquest motiu, s’ha entrevistat a sis professionals experts en els models d’ensenyament i aprenentatge competencials. S’han analitzat les dades emprant el programa estadístic SPSS v.22 i el programa d’anàlisi qualitatiu Nvivo. Els resultats mostren que els canvis del model competencial estan en procés d’implementació. Els canvis més reeixits tenen a veure amb el currículum: la concreció de continguts, la implementació d’algunes metodologies i alguns canvis en els plantejaments avaluatius, també en la representació de la seva pròpia identitat com a docents. Altres canvis com l’impacte del model competencial en els documents de gestió i organització de centre encara són poc visibles.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno