Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Online Consumer Mediation in Catalonia: Regulatory Principles and Technology

  • Autores: Josep Suquet Capdevila
  • Directores de la Tesis: Marta Poblet Balcell (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2013
  • Idioma: inglés
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Sindhu Joseph (presid.), Pompeu Casanovas (secret.), Isabel Viola Demestre (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en:  TDX  DDD 
  • Resumen
    • Aquesta tesi presenta la mediació de consum online a Catalunya des d’una vessant legal i tecnològica. Per un costat, des del prisma dels Mitjans de Resolució de Disputes en línea (Online Dispute Resolution, ODR) analitza quines tecnologies poden recolzar els processos de mediació i quins mecanismes d’ODR s’utilitzen. Així mateix, presenta alguns reptes de la regulació dels ODR i la mediació en línea. Per un altre costat, aquesta tesi estudia la mediació com a mitjà de resolució de controvèrsies entre consumidors i empresaris. En la tesi s’efectua una recerca empírica i legal de la mediació de consum que mostra quins proveïdors ofereixen actualment serveis de mediació, així com les parts de la mediació i els seus processos. A continuació, aquesta tesi analitza els principis reguladors de la mediació en línea de consum a Catalunya. Analitza els principis continguts en el Codi de Consum de Catalunya i valora la possible inclusió d’altres principis que poden arribar a ser reconeguts per la futura normativa Europea en matèria dels ADR/ODR. Tanmateix, analitza altres principis relatius a les comunicacions electròniques. D’altra banda, aquesta tesi pren en consideració el paper que les tecnologies de la informació i de la comunicació (TICs) poden portar a terme per tal de contribuir a superar la manca de coneixement dels mitjans d’ADR/ODR així com dels organismes que ofereixen aquests serveis. Per això, a partir d’una aproximació legal de les polítiques de capacitació dels consumidors i de la propera normativa europea sobre ADR/ODR, aquesta tesi proposa un marc contextual i una aplicació mòbil bàsica i simple que pot contribuir a capacitar els consumidors i apropar-los a la justícia, oferint informació sobre les entitats de mediació de consum i de la legislació de consum a Catalunya.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno