Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Innovació i desestacionalització de la demanda hotelera en un districte turístic: el paper de les xarxes relacionals

Jordi Comas Trayter

  • català

    La tesi es planteja en quina mesura lestructura de la xarxa social existent en un districte turístic entre els diferents actors que la conformen, i la posició que aquests ocupen en la mateixa, afecta a la estacionalitat de la demanda hotelera del districte.

    Sassumeix que els fluxos dinformació i coneixement entre els actors del districte, i també entre aquests i daltres actors externs determinaran la seva capacitat dinnovació, i per tant, la seva capacitat de creació de nous productes i ofertes turístiques capaces datraure turistes fora de la temporada alta.

    Així, es pretén analitzar si els hotels millor posicionats dins de lestructura de relacions dun districte turístic dàmbit comarcal es corresponen amb els que presenten una millor estacionalitat en termes dallargament de la temporada, de mesos dobertura i de millora de locupació en els dos darrers períodes.

    Addicionalment, sanalitza en quina mesura els segments de mercat turístic als que els hotels dirigeixen els seus esforços expliquen les diferencies destacionalitat entre ells.

  • English

    The thesis analyses how the structure of a social network and the position held by actors within it affect the seasonality and hotel demand within a specific tourist district.

    It assumes that the information and knowledge shared between the actors in the area, and also between these and other external actors, determines their capacity for innovation, and therefore their capacity for creating new products and tourist offers capable of attracting tourists outside the high season.

    Thus, I have analysed if the hotels which are better connected within a specific tourist district correspond to those which have less seasonality in terms of the following: a longer tourist season (i.e. open more months of the year); a higher occupancy rate in the shoulder seasons; and an improvement in seasonality over time.

    In addition, the thesis analyses the degree to which the segments of the tourist market targeted by the hotel industry explain the differences in seasonality between them.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus