Amb la tesi “Educació i societat a Ontinyent (1800-1975)” es preten estudiar, analitzar, interpretar i recupera els trets que concreten la materialització i construcció del sistema educatiu de l’estat espanyol, des de la realitat que ens ofereix la societat ontinyentina. Així mateix la investigació s'exten al voltant de com ha influït en la pràctica educativa, en les decisions polítiques i administratives, en l’àmbit de l’educació primària i des d’una perspectiva local, respectant els diferents moments històrics. Es tracta de: 1.-Endinsar-se en el lligam que s’estableix entre l’educació i el desenvolupament local. 2.-Al mateix temps identificar quina ha estat la influència, implicació i responsabilitat de les diferents institucions, en la construcció de la particular realitat escolar ontinyentina. 3.-Analitzar fins a quin punt les decisions polítiques i administratives del fet educatiu, que ens proporciona la ciutat d’Ontinyent, ha contribuït al manteniment d’uns valors socials o pel contrari han donat pas a crear-ne d’altres. Si s’ha facilitat el manteniment d’una tradició educativa més conservadora o pel contrari s’han desenvolupat d’altra de caràcter més moderna i de progrés. 4.- desvelar quin a estat l’origen i desenvolupament de l’ensenyament primari a la ciutat d’Ontinyent. 5.- Identificar els possibles avanços, endarreriments o estancaments en el procés de construcció del sistema educatiu, del procés d’escolarització i de la seua influència en la societat ontinyentina
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados