Aquesta tesi doctoral té com a objecte d’estudi els gèneres audiovisuals que es troben a la xarxa. A partir de l’anàlisi de les produccions de clips de vídeo originals que s’exhibeixen i distribueixen per Internet, és a dir, els continguts audiovisuals creats pels usuaris (UGC), es pretén arribar a una primera proposta de classificació per gèneres i/o formats. Els canvis tecnològics i socials han propiciat que les eines per a la producció audiovisual no estiguin només a l’abast dels professionals del sector, sinó que aquestes arribin a un gran nombre de persones. Aquest canvi ha significat una revolució en la producció cultural que ha fet aparèixer noves formes de llenguatge, noves narratives i nous formats audiovisuals. que han trencat amb el paradigma que estava establert. La rellevància dels nous audiovisuals com a objecte d’estudi es centra en tres aspectes. En primer lloc, pel canvi que ha representat per als usuaris, que han passat de consumidors a productors de continguts (Prosumers). En segon lloc, per la gran incidència de la xarxa com a canal de distribució de material audiovisual. I en tercer lloc, pel canvi que ha suposat en el llenguatge, la narrativa i els gèneres clàssics d’herència cinematogràfica. Així doncs, sota l’aparença de simples clips de vídeo s’articula tota una revolució cultural, econòmica i social. L’objectiu principal de la present recerca és descriure i analitzar els clips de vídeo originals que es troben a la xarxa de manera exhaustiva i presentar-ne una proposta de classificació per gèneres. Per fer-ho, s’analitza una mostra aleatòria de clips de vídeo a partir de 30 variables sobre elements del llenguatge i la narrativa audiovisual. Es proposa una aproximació a un nou model de classificació de vídeos a la xarxa centrat en l’anàlisi estadística descriptiva i inferencial basada en l’exhaustivitat, la validesa i la reproductibilitat inherent als estudis científics.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados