Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Afrontament de la mort i del morir dels estudiants de Medicina de la Universitat de Lleida

Anna María Agustí

  • Els estudiants de Medicina són joves que, des que entren a la facultat, treballen enmig de la pèrdua i provenen d’una societat que no té cultura de mort i l’amaga. Entenem que això pot representar un xoc important en la seva realització personal en construcció i en la seva capacitació professional dedicada a tenir cura de l’altre i a ajudar-lo, si s’escau, a ben morir. La finalitat del nostre estudi és detectar, descriure i analitzar com els estudiants de la facultat de Medicina de la Universitat de Lleida afronten la seva pròpia mort, la mort de l’altre, el seu propi procés de morir i el procés de morir de l’altre. Metodologia: S’ha realitzat un estudi consistent en enquestar alumnes de Medicina en l’interval dels cursos acadèmics compresos entre 1998 i 2014. La mostra ha estat de 676 estudiants dels cursos 1r, 3r, 4t i 6è. Els instruments utilitzat per a la recollida de dades han estat un qüestionari sociopsicobiogràfic, l’escala Revisada Collett-Lester de Por a la Mort i Por al Procés de Morir, una escala d’afrontament a la mort i una escala de competències percebudes. El dossier elaborat costava al voltant de 70 minuts en ésser completat. Resultats: L’anàlisi de les variables enquestades indica que l’ansietat dels estudiants de Medicina enfront la mort i el procés de morir té correlacions fortes amb el gènere, l’edat, les experiències vitals i la seva psicobiografia, presentant, en diversos casos, diferències estadísticament significatives. També s’han trobat diferències significatives entre la Por a la Mort i la Por a Morir dels estudiants de Medicina entre els alumnes dels dos Plans d’Estudis que abasta la mostra (pre i post Bolonya). Els alumnes que pertanyen al Pla Bolonya, respecte al pla d’estudis anterior, presenten menys Por a la Mort i al Procés de Morir.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus