Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Identitat, racisme i violència. Les relacions interètniques en un institut català

  • Autores: Carles Serra i Salamé
  • Directores de la Tesis: Jordi Feu i Gelis (dir. tes.), María Dolores Juliano Corregido (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2007
  • Idioma: catalán
  • ISBN: 978-84-690-9227-9
  • Depósito Legal: Gi-1381-2007
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Salomó Marquès Sureda (presid.), Jordi Pascual i Saüc (secret.), Joan Lluis Alegret i Tejero (voc.), Teresa San Román Espinosa (voc.), Josep Miquel Palaudàrias i Martí (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 6 Citas
  • Resumen
    • català

      Aquesta tesi està basada en letnografia dun institut deducació secundària situat en una ciutat mitjana de Catalunya, amb un nivell socioeconòmic mig-baix i una important presència dimmigrants (de diferents zones de lestat espanyol i dÀfrica, sobretot marroquins i gambians). El treball inclou una recerca bibliogràfica i de clarificació teòrica amb la que es pretén situar els fenòmens que sestudien (identitat, racisme i violència) en el moment històric i context social actual, per tal de poder explicar lascens o la importància daquests fenòmens, així com les relacions que es poden establir entre ells.

      La primera part de la tesi respon a la voluntat de contextualitzar teòricament la recerca etnogràfica i de situar les observacions daula en un marc social més ampli. A la segona part es presenten les aportacions que han realitzat els sociòlegs i els antropòlegs de leducació a lanàlisi del tractament de la diversitat ètnica, del racisme i de la violència en làmbit escolar. A la tercera part es desenvolupa el treball de recerca etnogràfica centrat en lanàlisi de les relacions interètniques de lalumnat.

    • English

      This doctoral thesis is based on the ethnography of a state secondary school situated in an average-sized town in Catalonia with a medium-low socio-economic level and a population that includes considerable numbers of immigrants both from other parts of Spain and from some African coutnries (principally Morocco and Gambia).

      The thesis includes bibliographical research and a theoretical clarification to situate the phenomena of indentity, racism and violence within the historical and social context of the present day. The growing importance of these phenomena and the relationships established between them are explained in this context.

      The first part of the thesis endeavours to provide a theoretical context for the ethnographic research and to situate the classroom observations within a much wider social framework.

      The second part of the thesis introduces contributions from educational sociologists and anthropologists to the analysis of how ethnic diversity, racism and violence are dealt with in schools.

      The third part develops the ethnographic research by focusing on the interethnic relations among the students.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno