Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Latenció conjunta dels 10 als 28 mesos dedat de linfant

  • Autores: Maite Mas
  • Directores de la Tesis: Vicenç Quero (dir. tes.), Elena Añaños (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2003
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Santiago Estaun Ferrer (presid.), Carme Costas i Moragas (secret.), María Teresa Anguera Argilaga (voc.), Jaume Rosselló Mir (voc.), Mariona Portell Vidal (voc.)
  • Enlaces
  • Dialnet Métricas: 3 Citas
  • Resumen
    • Lestudi analitza el desenvolupament de latenció conjunta dels 10 als 28 mesos dedat de linfant. Considerem que latenció conjunta és una habilitat de coordinació perquè linfant ha dadquirir lhabilitat per coordinar la seva atenció entre un adult i un objecte dins una situació interactiva episodi i, una habilitat dintegració perquè, per adquirir lhabilitat de coordinació linfant ha de desenvolupar-se a nivell de competències cognitives, comunicatives, socials i manipuladores. Considerem latenció conjunta una habilitat multidisciplinaria que linfant va assolint a mesura que adquireix unes determinades competències. Lestudi dóna a conèixer els diferents nivells datenció conjunta que reflecteixen evolutivament les diferents formes datendre en relació amb el desenvolupament de competències de linfant en les situacions dinteracció triàdica adultobjecteinfant.

      Sutilitza un disseny longitudinaltransversal que sestructura en tres cohorts. Infant i adult juguen amb uns objectes seleccionats i sels enregistra durant uns 8-10 minuts. Per a lobtenció de resultats es creen una sèrie de categories exhaustives i mútuament excloents per a cada membre diàdic. Per a la recollida de dades sutilitza el programa ObsWin. Un cop registrats sanalitzen seqüencialment amb el SDIS-GSEQ. Sutilitza líndex de concordança Kappa de Cohen (1960) que mostra que els registres dels comportaments són fiables (kappa = ó <.80) a partir dun segon de tolerància.

      A partir dels resultats obtinguts podem concloure que, dels 10 als 28 mesos dedat, linfant desenvolupa latenció conjunta amb ladult en funció de ledat i del nivell de desenvolupament de competències cognitives, comunicatives, socials i manipuladores i que ladult crea un medi que possibilita ladquisició i el desenvolupament daquestes competències. En aquest desenvolupament, linfant passa per tres nivells datenció conjunta: entre els 10 i 12 mesos assoleix el nivell preliminar datenció conjunta, entre els 14 i 16 mesos el nivell dadquisició datenció conjunta i entre els 22-24 mesos assoleix el nivell ulterior datenció conjunta.

      The study analyses the joint attention development of 10 to 28 months old infants. We consider that joint attention is an ability of coordination because the infant has to acquire the ability of coordinating his attention between an adult and an object within an interactive situation episode, and an ability of integration because to acquire the ability of coordination the infant has to develop cognitive, social, communicative and manipulative competences. We consider joint attention as a multidisciplinary cognitive ability that the infant acquires at the same time as he acquires determined competences. The study shows the different joint attention levels that reflect evolutionally the different ways of infant attention in relation to the development of competences in the triadic interaction situation adultobjectinfant.

      We use a longitudinaltransversal design structured in three cohorts. Infant and adult play with a selection of objects and we encumber them during 8-10 minutes. To obtain the results we establish the exhaustive and exclude mutual categories for every dyadic members. To collect data we use the Obswin program. Once the data are registered we analyze them sequentially SDIS-GSEQ. We use the agreement rate Kappa by Cohen (1960) to point out that behavior registers are reliable (Kappa = ó <.80) from one second tolerance.

      Starting from the obtained results we can conclude that, from 10 to 28 months old, the infant develop the joint attention with an adult depending on the age and on the development of cognitive, communicative, social and manipulative competences, and that the adult creates the environment that makes possible the acquisition and the development of this competences. In this development, the infant goes through three joint attention levels: between 10 and 12 months old he attains the joint attention preliminary level, between 14 and 16 months old he attains the joint attention acquisition level, and between 22 and 24 month old he attains the joint attention subsequent level.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno