Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


O Teatro Circo na configuración do teatro independente galego: (1967-1978)

  • Autores: Cilha Lourenço-Módia
  • Directores de la Tesis: Laura Tato-Fontaíña (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universidade da Coruña ( España ) en 2013
  • Idioma: gallego
  • Número de páginas: 303
  • Tribunal Calificador de la Tesis: María Pilar García Negro (presid.), María Teresa López Fernández (secret.), Gonzalo Navaza Blanco (voc.), Aurora Marco López (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: RUC
  • Dialnet Métricas: 1 Cita
  • Resumen
    • español

      La presente tesis tiene como objetivo realizar un análisis detallado de las actividades dramáticas y culturales del TEATRO CIRCO de A Coruña, el primer colectivo gallego plenamente identificado con el Teatro Independiente y el más representativo de este movimiento. Conforme a este objetivo, se escogió como franja cronológica de estudio e período 1967-1978. La primera fecha coincide con la fundación del TEATRO CIRCO; la segunda se corresponde con su profesionalización -con el nombre de ESCOLA DRAMÁTICA GALEGA-. A partir de la descripción de la trayectoria del TEATRO CIRCO, se determinarán no solo los postulados ideológico-estéticos y el trabajo escénico e investigador del grupo, sino también de los colectivos independentes gallegos actuantes durante el franquismo; y, además, se procurará establecer la relevancia de la experiencia independiente, decisiva para la recuperación, modernización y proyección del teatro gallego. A través del recorrido trazado en este trabajo quedará patente la relación del TEATRO CIRCO con los grupos independientes de la Península Ibérica y el papel paradigmático que este desempeñó en el panorama teatral de la Galiza de la época, reducido a la actividad en castellano de los colectivos comerciales y de Cámara. Se comprobará que, siguiendo el exemplo del TEATRO CIRCO, surgieron en el país un buen número de agrupaciones inseridas en mayor o menor grado en el independentismo teatral y que conformaron el «Movimiento del Teatro Gallego».

    • galego

      A presente tese ten como obxectivo realizar unha análise pormenorizada das actividades dramáticas e culturais do TEATRO CIRCO da Coruña, o primeiro colectivo galego plenamente identificado co Teatro Independente e o máis representativo deste movemento. Consoante con este obxectivo, escolleuse como faixa cronolóxica de estudo o período 1967-1978. A primeira data coincide coa fundación do TEATRO CIRCO; a segunda correspóndese coa súa profesionalización –co nome de ESCOLA DRAMÁTICA GALEGA–. A partir da descrición da traxectoria do TEATRO CIRCO, determinaranse non só os postulados ideolóxico-estéticos e o traballo escénico e investigador do grupo, mais tamén dos colectivos independentes galegos actuantes durante o franquismo; e, asemade, procurarase estabelecer a relevancia da experiencia independente, decisiva para a recuperación, modernización e proxección do teatro galego. A través do percorrido trazado neste traballo ficará patente a relación do TEATRO CIRCO cos grupos independentes da Península Ibérica e o papel paradigmático que este desempeñou no panorama teatral da Galiza da altura, reducido á actividade en castelán dos colectivos comerciais e de Cámara. Comprobarase que, seguindo o exemplo do TEATRO CIRCO, xurdiron no país un bo número de agrupacións inseridas en maior ou menor grao no independentismo teatral e que conformaron o «Movemento do Teatro Galego».


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno