Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Projecte d'intervenció didàctica sobre conjunts històrico-monumentals: creació duna iconografia comprensiva. Exemplificació del castell templer i hospitaler.

  • Autores: Marcel Poblet Romeu
  • Directores de la Tesis: Joan Santacana i Mestre (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2003
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Joaquim Prats Cuevas (presid.), Isidro González Modroño (secret.), Francesc Xavier Hernández Cardona (voc.), Montserrat Casas (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 3 Citas
  • Resumen
    • La problemàtica objecte destudi consisteix fonamentalment en les següents quatre qüestions: el desenvolupament de la Didàctica de la Història i específicament de la Didàctica del Patrimoni; la implementació duna intervenció en un conjunt monumental (el Castell del Temple de Barberà de la Conca); el fet que la intervenció pròpiament didàctica es limitarà a les construccions medievals (i, per tant, afectarà a les fases corresponents als ordes del Temple i de lHospital de Sant Joan de Jerusalem del dit monument); i, en darrer lloc, la voluntat dobtenir un model dintervenció en el Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic que es pugui utilitzar com a guia en daltres casos.

      Els horitzons destinataris del projecte es concreten en lEnsenyament Secundari Obligatori (ESO) i en el turisme cultural.

      Lestudi parteix dunes bases epistemològiques de la Didàctica del Patrimoni fonamentades en autors com ara Altamira, Hernàndez, Pibernat i Santacana. Aquestes bases porten a constatar que no hi ha cap forma dimplementar una Didàctica de la Història vàlida que no parteixi de les fonts, i que el document escrit resulta de més difícil maneig, per la qual cosa sembla convenient donar prioritat a les fonts patrimonials.

      Les hipòtesis de treball giren al voltant de la idea que la Didàctica del Patrimoni pot donar respostes a un context caracteritzat per una crisi de lensenyament de la Història al costat dun interès creixent pel Patrimoni cultural. Daltra banda, es fa especial èmfasi sobre les estratègies didàctiques de caràcter lúdic.

      Lestudi teòric (històric, arqueològic i didàctic) obre pas a la gènesi duna iconografia que serà la base per a la implementació duns espais per a la presentació del patrimoni (que inclouen un projecte de restauració arquitectònica i un projecte museogràfic centrat en el castell medieval català i en els ordes militars templer i hospitaler), així com duns materials didàctics pensats específicament per a lEnsenyament Secundari Obligatori.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno