Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació clínica de complexitat alta: element clau per a l'adquisició de coneixements i habilitats

  • Autores: Montserrat Faro Basco
  • Directores de la Tesis: Antoni Tort Bardolet (dir. tes.), Xavier Palomar Aumatell (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya ( España ) en 2022
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Marta Raurell Torredà (presid.), José Manuel Romero Sánchez (secret.), Vanessa Arizo-Luque (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Innovación e Intervención Educativas por la Mondragón Unibertsitatea y la Universidad de Vic-Universidad Central de Catalunya
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • English

      Debriefing is considered the essential step in the clinical simulation-based learning process. Debriefing helps to understand, analyse and synthesise technical concepts to improve students' performance in future clinical situations while facilitating the learning and development of non-technical skills such as: leadership, teamwork, decision making, role and task allocation and crisis management. A quasi-experimental, pretest-posttest study and an experimental, randomised clinical trial study were conducted to test whether the use of debriefing in the simulation of highly complex clinical situations improved the level of knowledge and skills, and the performance of nursing students. The results obtained led to the conclusion that guided reflection in a highly complex clinical simulation improves students' knowledge, and structured debriefing improves the quality of debriefing and students' performance.

    • català

      Es considera el debriefing com el pas essencial en el procés d’aprenentatge basat en la simulació clínica. El debriefing ajuda a comprendre, analitzar i sintetitzar conceptes tècnics per millorar el rendiment dels estudiants en futures situacions clíniques i facilita l’aprenentatge i desenvolupament d’habilitats no tècniques com: el lideratge, el treball en equip, la presa de decisions, l’assignació de rols i tasques i la gestió de situacions de crisi. Es va realitzar un estudi quasi experimental, pretest-postest i un estudi experimental, tipus assaig clínic aleatori per comprovar si l’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació de situacions clíniques de complexitat alta millorava el nivell de coneixements i habilitats, i el rendiment dels estudiants d’infermeria. Els resultats obtinguts van permetre concloure que la reflexió guiada en una simulació clínica de complexitat alta, millora els coneixements dels estudiants, i el debriefing estructurat millora la qualitat del debriefing i el rendiment dels estudiants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno