La investigació té la voluntat d’aconseguir un coneixement més profund dels textos, dels documents que forneixen els manuals impresos i digitals per a assegurar-ne l’educació literària. Així doncs, l’objectiu d’estudi són els manuals per a l'ensenyament de l'assignatura Valencià: Llengua i Literatura de secundària al País Valencià, en el període comprés entre 2011 i 2020. El corpus està format per 39 manuals; 7 impresos i 32 digitals editats per la Conselleria d'Educació. Els resultats estan dividits en tres grans capítols. El primer centra l’atenció en l’anàlisi dels textos literaris. En el segon, es fa una anàlisi dels recursos multimèdia en els llibres de text digitals. En el tercer capítol, s’analitza la presència de la dona escriptora en els manual de text de secundària. En les conclusions, es posa de manifest una reducció del contingut literari en els manuals digitals, predomini de textos narratius no adaptats, d’escriptors/res del PV i del segle XX, un augment de la Literatura Infantil i Juvenil estrangera i del PV escrita per dones en el primer cicle de secundària, finalment, es constata que el pas dels llibres impresos als digitals no ha provocat grans canvis i que hi ha un biaix entre els escriptors i escriptores proposats en els manuals digitals de secundària.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados