Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La llengua catalana a l'escola, entre la repressió i la resistència (1715-2018). De l'associació protectora de l'ensenyança catalana als premis baldiri reixac d'estímul a l'escola en català

  • Autores: David Pujol i Fabrelles
  • Directores de la Tesis: Xavier Besalú Costa (dir. tes.), Josep González Agapito (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2019
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Salomó Marquès Sureda (presid.), Joan Soler Mata (secret.), Carmen Agulló Díaz (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Educación por la Universidad de Girona
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Aquesta tesi doctoral, que combina la compilació amb la investigació, pretén donar una idea de conjunt del que ha estat la presència de la llengua catalana a l'escola al llarg dels últims 300 anys tot i que, lògicament, ha estudiat més a fons els períodes i les temàtiques menys treballades per altres autors. S'han historiat els principals atacs que ha rebut l'escola catalana durant els últims tres segles. S'han estudiat els precedents de la catalanització escolar durant la segona meitat del segle XIX i durant el primer terç del segle XX. S'ha elaborat un estudi exhaustiu de l'obra editorial i propagandística de l'Associació Protectora de l'Ensenyança Catalana des de la seva creació fins als nostres dies. Finalment, s'ha sintetitzat la resistència cultural i cívica durant el franquisme i s'han analitzat i contextualitzat els Premis Baldiri Reixac en el marc de la reintroducció del català a l'escola que es va produir en època democràtica, a partir sobretot de 1978.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno