En les últimes dècades hi ha hagut una important activitat de recerca adreçada a desenvolupar transmissions contínuament variables CVT o infinitament variables IVT, principalment en el sector de l'automòbil amb l'objectiu de que el motor pugui treballar sempre en condicions de màxim rendiment.
Aquests desenvolupaments topen amb l'inconvenient de que una part important de l'estalvi obtingut al fer treballar el motor en condicions òptimes es perd perquè les transmissions variables tenen menys rendiment que els canvis de marxes. Per això algunes línies de recerca busquen aplicar mecanismes obtinguts per combinació de variadors de velocitat amb diferencials amb l'objectiu d'augmentar el rendiment d'aquestes transmissions.
Els mecanismes obtinguts per combinació de variadors de velocitat amb diferencials s'han emprat, principalment, amb dues finalitats paral·leles: La primera, reduir la potència que ha de transmetre el variador de velocitat a base de dividir la potència en dues branques, fer-ne passar una pel variador i l'altre fer-la passar per engranatges. L'altra aplicació és obtenir un mecanisme que permeti una variació contínua de relacions de transmissió des de un valor positiu fins a un de negatiu emprant un variador de velocitat que no permet invertir el sentit de gir. Això s'aconsegueix construint un mecanisme que resti una velocitat angular obtinguda a través d'una relació de transmissió fixa d'una altre obtinguda a través del variador de velocitat.
L'objectiu d'aquesta tesi és facilitar eines per al disseny sistemàtic dels mecanismes d'un grau de llibertat que poden construir-se per combinació d'un variador de velocitat amb diferencials. Per assolir-lo s'han realitzat una sèrie d'aportacions com ara:
· S'ha desenvolupat un mètode d'anàlisi de la cinemàtica del mecanisme i de les potències transmeses pels components que fa abstracció de la materialització concreta y que permet extreure conc
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados