Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Internet i els patrocinadors olímpics: els patrocinadors top a internet durant els Jocs Olímpics de Sydney 2000, Sal Lake City 2002, Atenes 2004 i Tori 2006

Josep Maria Puig Lobato

  • Aquesta tesi fa anàlisi de com les multinacionals relacionades amb el moviment olímpic s'han aprofitat de la xarxa d'internet per consolidar el seu lideratge en el sector i projectar la seva companyia al món. Aquesta investigació se centra en les empreses que formen part del programa de patrocini olímpic TOP (The Olímpic Partner).

    Per examinar la seva evolució, s'ha dut a terme una anàlisi comparativa de les pàgines web dels catorze patrocinadors olímpics TOP han afrontat els Jocs Olímpics de Sydney 2000, Salt Lake City 2002, Atenes 2004 i Torí 2006. la investigació ha permès veure si els patrocinadors TOP han afrontat els Jocs Olímpics, des del vessant d'Internet, d'acord als seus objectius comercials i al seu caràcter empresarial i si això ha fet canviar la seva manera de presentar-se a Internet durant els Jocs Olímpics.

    Aquesta tesi identifica futures arees d'investigació i suggereix el desenvolupament de teories que relacionen la comunicació esportiva, el màrqueting esportiu i l'economia de l'esport per reconèixer el començament d'una nova economia de l'esport. La possible convergència d'escenaris entre Internet, esport i patrocini constitueix, en forma de temptativa, la base de treball de la tesi.

    La tesi doctoral s'ha dut a terme en el marc del Centre d#Estudis Olímpics de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEO-UAB) i del Grup d'Estudis Internacional de Televisió, dirigit pel doctor Miquel de Moiragas i Spà, reconegut com a Grup Consolitat de Recerca per la Generalitat de Catalunya des de l'any 1997, i amb reconeixement vigent dins del Pla d'Innovació i Recerca 2005-2008.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus