Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El gofratge i la petjada en la col.lagrafia

  • Autores: María José Planells Martínez
  • Directores de la Tesis: María Desamparados Berenguer Wieden (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Politècnica de València ( España ) en 2008
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Antonio Tomás Sanmartín (presid.), M.ª Ángeles López Izquierdo (secret.), Alfonso Julián Sánchez Luna (voc.), Amparo Fosati Parreño (voc.), Miguel Ruiz Massip (voc.)
  • Programa de doctorado: Dibujo
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: RiuNet
  • Resumen
    • La tesi es desenvolupa al voltant de dos aspectes básics: el Ténic i el Creatiu.

      Aquesta tesi doctoral és un recorregut teòric pels punts i conceptes en què es basa la meua obra artística... l'empremta, el buit, l'ombra, la presència/absència, la fragmentació, són punts a partir dels quals podríem analitzar-la per a endinsar-nos més en ella fins a arribar als aspectes essencials d'aquesta obra.

      El gravat és plantejat com un procés obert, com a forma de treball creatiu relacionat amb un principi general de transferència d'una imatge d'un suport a un altre, l'art de conformar imatges per mitjà d'empremtes, incisions o relleus.

      1 els gravadors estan considerats cori una totolitat, tintes,paper, plantilles. El calor, la textura ¡ les impressions són part de l'íntima transacció entre 'artista ¡ els seus materials.

      Sota la tècnica de la Col.lagrafia i amb la utilització de diferents materials desenvolupament una poètica plàstica i visual que basada en el concepte Niu (niu) com a element constructiu de la meua obra, es disgrega fins a convertir-se en la seua. pròpia essència.

      Aquesta plasticitat recorre una línia evolutiva, partint de la seua imatge real i figurativa fins a la seua disgregació més bàsica convertint-se en una imatge abstracta, esta evolució també va acompanyada de la seua corresponent utilització respecte al material de suport de la imatge que en un principi va ser el paper i després desemboque en tela.

      La finalització de la tesi no significa, la finalització de la investigació, només el final d'una etapa (espere) d'aquest procés d'investigació creatiu personal.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno