Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els mitjans digitals de proximitat. El cas del grup Nació Digital

  • Autores: Mònica Puntí Brun
  • Directores de la Tesis: Lluís Costa i Fernández (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2016
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Josep Maria Casasús Guri (presid.), Joan Ferrer Costa (secret.), Xosé López García (voc.)
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Aquesta tesi doctoral és una investigació que té com a objectiu estudiar els mitjans digitals de proximitat a Catalunya. En el marc teòric, s’estableixen els fonaments sobre els quals s’erigeix aquest sector: la comunicació de proximitat i el ciberperiodisme. El fenomen dels mitjans digitals de proximitat a Catalunya s’analitza a través de l’estudi d’un cas paradigmàtic, el del Grup Nació Digital (GND). De Nació Digital se n’ha estudiat el model periodístic i el de negoci fent especial atenció a les seves edicions territorials. Principalment s’ha utilitzat la metodologia qualitativa amb les tècniques de l’estudi de cas i les entrevistes en profunditat i semiestructurades a l’equip directiu del Grup, així com als responsables dels mitjans digitals de proximitat. Aquesta metodologia s’ha combinat amb la quantitativa a través de l’anàlisi de contingut. La principal conclusió és que les claus de l’èxit han estat el model d’informació de proximitat, que ha permès l’expansió i creixement de l’audiència, i la tecnologia, amb una innovació constant i un sistema de gestió propi


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno