Responsabilitat social corporativa (RSC), responsabilitat social universitaria (RSU), valor compartit (VC), comportament sostenible (YS), són només una mostra de conceptes i definicion s i idees que ressalten un tema en general, l'acom pl iment de les empreses amb el mitja. Respecte d'aixo cal preguntar-se: És la responsabilitat socia l un tema de moda o alguna cosa més ?. A partir de !'anterior, És possi ble actua l itzar i hum anitzar el concepte de RSC ?.
És així com aquesta tesi pretén lliurar les bases fundamentacionales que permetin a partir reconceptualit zar la RSC, prenent els elements claus d'un corrent de pensament, en la qua! !'home, la seva felicitat i llibertat passen a ser el centre de la mateixa, ens referim a la Teoria Crítica desenvolupada per Max Horkheimer.
La reconceptual ització proposta en aquesta tesi la recerca lliurar un concepte "humanitzat" de la RSC, per la qua! cosa !'estructura de la investigació s'ha dissenyat de tal manera que cobreixi rigorosament els passos necessaris, que im pl iqu in presentar un model teoric del concepte generat, una val idació teórica de la proposta i finalment una validació empírica del mateix. Tot ) 'anterior, amb el degut suport quantitatiu que l liuri dades durs i perm eti recolzant-se de les metriques corresponents, que transformin a aquesta investigació en una aportació al coneixement.
Responsabilidad social corporativa (RSC), responsabil idad social uni versitaria (RSU), valor compartido (VC), comportam iento sustentable (VS), son solo una m uestra de conceptos y definiciones e ideas que resaltan un tema en general, el desem peño de las empresas con el medio.
Al respecto cabe preguntarse: ¿Es la respon sabil idad social un tema de moda o algo más?. A parti r de lo anterior, ¿Es posible actualizar y h umanizar el concepto de RSC?.
Es así como esta tesis pretende entregar las bases fundamentacionales que permitan a partir reconceptualizar l a RSC, tomando los elementos claves de una corriente de pensam iento, en la que el hom bre, su felicidad y l ibertad pasan a ser el centro de l a misma, nos referimos a la Teoría Crítica desarrollada por Max Horkheimer.
La reconceptualización propuesta en esta tesis busca entregar un concepto "hum anizado" de Ja RSC, por lo que la estructura de la investigación se ha d iseñado de manera tal que cubra rigurosamente los pasos necesarios, que impliquen presentar un modelo teórico del concepto generado, una validación teórica de la propuesta y finalmente una validación empírica del mismo. Todo lo anterior, con el debido sustento cuantitati vo que entregue datos duros y perm ita apoyándose de las métricas correspond ientes, que transformen a esta investigación en un aporte al conocimiento.
Corporate social responsibility (CSR), uni versity social responsibility (RSU), shared value (VC), sustainable behavior (VS), are only a sample of concepts and definitions and ideas that highlight a general theme, the performance of companies with medium . I n this regard, one can ask: Is social responsibi lity a fashionable issue or someth i ng else? From the above, is it possible to update and humanize the concept of CSR ?.
Thi s is how th is thesis aims to provide the foundational bases that allow us to reconceptualize CSR, taki ng the key elements of a current of thought, in which man, his happiness and freedom become the center of it, we refer to The Critica!Theory developed by Max Horkheimer.
The reconceptual ization proposed in this thesis seeks to provide a "humanized" concept of CSR, so the structure of the research has been designed in such a way as rigorously to cover the necessary steps, wh ich involve presenting a theoretical model of the generated concept, a validation And finally an empírica[ val idat ion of the proposal. Ali of the above, with the proper quantitative support that provides hard data and allows support from the corresponding metrics, to tran sform this research into a contribution to knowledge.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados