Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Changing gendered expectations and diverging divorce trends: three papers on gender norms and partnership Dynamics

  • Autores: Léa Pessin
  • Directores de la Tesis: Gøsta Esping-Andersen (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Pompeu Fabra ( España ) en 2016
  • Idioma: inglés
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Aart C. Liefbroer (presid.), Clara Cortina Trilla (secret.), Maria Rita Testa (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa Oficial de Doctorado en Ciencias Políticas y Sociales
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • The dissertation addresses how changes in gender norms influence demographic behaviors. It is composed of three articles. The first focuses on the macro-micro association between regional gender norms and couples' divorce risk in the United States. Using event-history analysis, I find a reverse U-shaped relationship between gender norms and marital instability. The second article turns to the relationship between female education and marital instability over the past five decades in the United States. The results show that, in recent years, college-educated women have a higher risk of entry into marriage along with a lower propensity to divorce than their less-educated counterparts. The third article uses the migration experience as a natural experiment to study the effects of gender norms on gender role attitudes. Applying cross-classified multilevel models to a sample of first- and second-generation immigrants, results show that origin-country gender norms are significantly associated with immigrants' gender attitudes. Aquesta tesi investiga com els canvis en les normes de gènere influeixen en comportaments demogràfics d’escala general. Està dividida en tres articles. El primer estudia l’associació macro-micro entre les normes de gènere a nivell regional als Estats Units i el risc de divorci. Emprant un model d’anàlisi d’esdeveniments, es troba una relació en forma de U inversa entre les dues variables. El segon article s’enfoca en la relació entre l’educació de les dones i l’estabilitat del matrimoni en els darrers últims anys als Estats Units. Els resultats demostren que les dones amb grau universitari tenen una probabilitat més alta d’entrar en una relació matrimonial i, a la vegada, una menor propensió al divorci comparat amb dones amb nivells d’educació inferiors. El tercer article utilitza l’experiència migratòria com un experiment natural per estudiar els efectes de les normes de gènere sobre les actituds envers els rols de gènere en les parelles. Aplicant models estadístics multinivell de classificació creuada (“cross-classified”) a una mostra d’immigrants de primera i segona generació s’obtenen resultats que demostren una relació significativa entre les normes de gènere en el país d’origen i les actituds de gènere dels immigrants.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno