Aquesta Tesi Doctoral té com a objectiu principal l’estudi dels canvis sociològics i narratius dels àlbums de fotografia, partint dels anys seixanta del segle passat fins a arribar a la primera dècada del segle XXI. L’anàlisi es fa des d’una perspectiva pragmàtica, combinant la metodologia semiòticonarrativa, sociològica, compositiva, tecnològica i discursiva. De l’anàlisi multidisciplinar dels àlbums de fotografia se’n poden extreure moltes dades significatives, ja que aquests ens parlen del tipus de societat de cada moment. Veurem com els àlbums s’estructuren seguint pautes socials que les families reprodueixen i com la classificació i organització de les fotografies ens mostra la consideració que tenim de la nostra vida com un relat que pot ser explicat en imatges. A la vegada, l'evolució plasmada en els àlbums digitals respecte als analògics és un reflex de l'evolució que ha patit la societat, tant a nivell de canvis en els rols familiars com en els valors que es transmeten. La primera part de la tesi fa un repàs sociohistòric a l’ús de la fotografia (i anteriorment, la pintura) per a il·lustrar la vida quotidiana, fent especial èmfasi a les dècades estudiades, que s’engloben dins dels períodes de la Primera Modernitat, la Tardomodernitat i la Hipermodernitat. La segona part inclou l’estudi de casos, on s’extreuen les conclusions de la recollida de dades fetes segons els criteris metodològics exposa
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados