Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La imagen de América Latina en el diario marroquí Al-Alam

    1. [1] Universidad Hassan II de Casablanca, Marruecos
  • Localización: Uru: Revista de Comunicación y Cultura, ISSN-e 2631-2514, Nº. 1, 2018 (Ejemplar dedicado a: URU, Journal of Communication and Culture), págs. 122-139
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este artículo parte de un objeto de estudio muy concreto: conocer cómo se han generado las imágenes de América Latina en el diario marroquí Al-Alam. Dicho de otro modo, estudiar, mediante un análisis de contenidos, cómo está informado el lector marroquí de América Latina y los latinoamericanos por medio de dicha cabecera.

    • English

      This research claims to reveal the image of Latin America in the Moroccan press, specifically in the newspaper Al-Alam.The main purpose of this research is to investigate the associated representation of Latin America of this press by using different methods such as qualitative, thematic, and stylistic. The main objective can be defined as to explain motivations that make the press to lead that representation. The second objective of this study, related to the first, is to study the position of this information. Therefore, during this research analyzing methodology has been used to qualitificate, measure and accomplish by conclusions.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno