Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les polítiques pròpies de Catalunya en matèria universitària i el seu marc jurídic

    1. [1] Generalitat de Catalunya

      Generalitat de Catalunya

      Barcelona, España

  • Localización: Revista d'estudis autonòmics i federals, ISSN 1886-2632, Nº. 30, 2019, págs. 173-229
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The Catalan public policies over university matters from a legal and jurisdictional basis
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Passat un quindecenni des de l’aprovació de la Llei d’universitats de Catalunya (LUC), aquest article fa un recorregut, necessàriament breu, per la història universitària posterior als traspassos de competències a la Generalitat en matèria universitària, des d’un enfocament jurídic, i agafant com a fil conductor la LUC i les polítiques públiques anteriors i posteriors resultants del marc jurídic propi de Catalunya. Tot i la indissociable relació entre universitats i recerca, l’article se centra en l’impacte de les iniciatives sobre l’espai pròpiament universitari. Fa una exposició de les accions més destacades impulsades per la Generalitat juntament amb les universitats, descriu els instruments legals que les sustenten i fa referència a la conflictivitat competencial generada al llarg dels anys amb més impacte en la implementació i consolidació d’aquestes polítiques. L’objectiu és exposar indicativament els diferents àmbits en què s’ha incidit de manera més significativa, que recauen principalment en la política de professorat i en la qualitat universitària. També pretén oferir al lector interessat informació i referències per aprofundir-hi. Conté unes reflexions a tall de conclusió, que es poden resumir en la conveniència de continuar treballant per un sistema universitari força consolidat, però necessitat de reformes prof ndes i de polítiques consensuades i econòmicament estables.

    • English

      After fifteen years since the approval of the Catalan Universities Act (LUC), this article develops a short route throughout university history from a legal and jurisdictional basis, since the Government of Catalonia was given authority over university matters, taking the LUC as a driver, and looking at the previous and subsequent policies resulting from the Catalan legal framework. Despite the inseparable relationship between universities and research, the article focuses on the impact of initiatives on the university itself. It explains the main actions promoted by the Generalitat, together with the universities; it describes the legal instruments that support them and refers to the jurisdiction conflicts generated in its implementation and consolidation over the years. The goal is to show the different areas in which the LUC has had more influence, mainly teaching and research staff, as well as university quality. It also offers interested readers information and references to improve knowledge on these topics. As a conclusion, it contains some reflections that can be summarized for the convenience of continuing the consolidation of the Catalan university system and the need for deep reforms as well as consensual and economically stable policies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno