Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Knowledge in your classroom: a model of analysis for specialization codes in classroom discourse

    1. [1] Pontificia Universidad Católica de Chile

      Pontificia Universidad Católica de Chile

      Santiago, Chile

  • Localización: Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. Extra 2, 2017 (Ejemplar dedicado a: Lingüística Sistémico Funcional y Teoría de Códigos de Legitimación sobre educación y conocimiento), págs. 149-178
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • The paper proposes a model of analysis of specialization codes in classroom discourse.

      This model aims to explore the nature of the knowledge being construed in the interaction between teacher and student in the classroom. The model offered emerges from the study of teaching practices in popular education in Chile. The model integrates two theoretical bodies:

      Legitimation Code Theory for understanding the organizing principles of knowledge and Systemic Functional Linguistics for exploring the meaning resources construing knowledge in classroom discourse.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno