...i la distopia va sortir de la pantalla La imatge en moviment sempre ha estat un recurs narratiu tant per a descriure la realitat com per a reconstruir-la. Un recurs que no ha dubtat en adoptar forma de relat distòpic, no només per a projectar les incerteses i angoixes davant del futur, sinó també per entendre els moments de crisi i col·lapse de les societats humanes al llarg de la història. D’acord amb això, el nostre present ens obliga a reflexionar sobre els processos històrics que han portat a les civilitzacions a replantejar la seva pròpia continuïtat. Amb el propòsit de contribuir a aquesta reflexió, des del Centre d’Investigacions Film-Història i el Centre d’Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona, vam impulsar la celebració del VIII Congrés Internacional d’Història i Cinema, sota el títol Col·lapses civilitzatoris. Quan la distopia surt de la pantalla, a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, entre els dies 20 i 22 de juliol de 2022.
pág. 13
pág. 23
pág. 51
Una guerra eterna desde múltiples enfoques: relaciones entre la humanidad y la naturaleza en el cine
pág. 87
pág. 103
pág. 117
pág. 137
pág. 153
pág. 165
pág. 173
pág. 183
pág. 197
pág. 211
pág. 227
pág. 241
pág. 261
pág. 271
pág. 291
pág. 303
pág. 313
pág. 331
pág. 347
pág. 363
pág. 381
pág. 393
pág. 413
pág. 427
pág. 441
pág. 453
pág. 471
pág. 487
pág. 507
Ficción ante la catástrofe sanitaria: unaaproximación cognitivo-formal al fenómeno de El hoyo (2019)
pág. 527
págs. 535-550
pág. 551
pág. 568
pág. 583
pág. 599
pág. 607
pág. 615
pág. 627
pág. 643
pág. 655
pág. 667
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados