Els Pirineus dels segles XI-XII constituïren una àrea de comunicació personal que, en el món de l’art, afavorí el desplaçament dels artesans, l’intercanvi de models i les transaccions entre els promotors. A Pirineus romànics, espai de confluències artístiques, investigadors que treballen a una banda i l’altra de la carena pirinenca donen a conèixer tant les seves propostes interpretatives com les eines tecnològiques més actuals per explicar com i per quins camins es movien els artistes. Els autors, que aprofundeixen en l’arquitectura i la decoració de les esglésies, la influència entre centres artístics i la transmissió del saber, aporten una lectura original sobre la recepció de l’art romànic a la premsa periòdica i a la fotografia dels segles XIX-XX, en què despunta la figura del fotògraf Adolf Mas. Per l’estudi de les obres i pel diàleg que basteix entre l’edat mitjana i l’època contemporània, aquest llibre projecta una mirada singular i suggeridora sobre un dels moments clau de la història de l’art.
Milagros Guardia (ed. lit.), Carles Mancho (ed. lit.)
págs. 9-16
págs. 17-32
págs. 33-48
págs. 49-76
págs. 77-96
págs. 97-108
págs. 109-142
págs. 143-152
págs. 153-172
págs. 173-204
págs. 205-222
págs. 223-252
págs. 253-274
págs. 275-296
págs. 297-318
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados