págs. 7-12
In the name of the mother and the daughter: The discourse of love and sorrow in Mercè Rodoreda's La Plaça del Diamant
págs. 17-30
Exile in the city: Mercè Rodoreda's La Plaça del Diamant
págs. 31-41
More heaven and less mud: The precedence of Catalan unity over feminism in Francesc Betriu's filmic version of Mercè Rodoreda's La Plaça del Diamant
págs. 42-60
págs. 61-72
"Vinculada a les flors": Flowers and the body in Jardí Vora el Mar and Mirall Trencat
págs. 73-84
Gothic spaces, transgressions, and apparitions in Mirall Trencat: Rodoreda's adaptation of the paradigm
págs. 85-97
págs. 98-109
The autobiography of a nobody: Mercè Rodoreda's El Carrer de les Camèlies
págs. 110-118
págs. 119-134
págs. 135-147
The roots of alienation: Rodoreda's Viatges i Flors
págs. 148-161
págs. 162-187
págs. 188-200
Mercè Rodoreda: From traditional tales to modern fantasy
págs. 201-222
Fragments of letters: Mercè Rodoreda's wartime fiction
págs. 223-239
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados