Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Europa desencadenada. Imaginario barroco de la liberación de Viena (1683-1782)

Víctor Mínguez Cornelles

  • español

    El 11 y 12 de septiembre de 1683 tuvo lugar una gran batalla en la montaña de Kahlenberg, próxima a Viena, concluyendo con una victoria indiscutible del ejército cristiano. El héroe de la misma fue Jan III Sobieski, rey de Polonia. A diferencia de Lepanto, Kahlenberg dio paso a una completa ofensiva militar del imperio de los Habsburgo que permitió durante los veinte años siguientes liberar numerosos territorios y ciudades de Europa Oriental. La liberación de Viena generó, como Lepanto, multitud de imágenes artísticas, aunque su impacto visual fue más allá de las cortes europeas y traspasó igualmente el océano Atlántico. Y como en Lepanto, también en su construcción convergieron referentes culturales y religiosos muy diversos, y de una dimensión cultural aún mayor que la que tuvo Lepanto.

  • català

    L’11 i 12 de setembre de 1683 va tenir lloc una gran batalla en la muntanya de Kahlenberg, pròxima a Viena, concloent amb una victòria indiscutible de l’exèrcit cristià. L’heroi va ser Joan III Sobieski, rei de Polònia. A diferència de Lepant, Kahlenberg va donar pas a una completa ofensiva militar de l’imperi dels Habsburg que va permetre durant els vint anys següents alliberar nombrosos territoris i ciutats d’Europa Oriental. L’alliberament de Viena va generar, com Lepant, nombroses imatges artístiques, encara que el seu impacte visual va anar més enllà de les corts europees, fins a traspassar l’oceà Atlàntic. I, com en Lepant, també en la seua construcció van convergir referents culturals i religiosos molt diversos i d’una dimensió cultural encara major que la que va tenir Lepant.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus