Ha sido reseñado en:
Quan la llengua ven. Estudis de llenguatge publicitari català
Llengua i literatura: Revista anual de la Societat Catalana de Llengua i literatura, ISSN-e 2013-9527, ISSN 0213-6554, Nº. 28, 2018, págs. 153-155
El volum és un recull de quinze treballs sobre la llengua de la publicitat. Té l'objectiu, d'una banda, de mostrar, a la comunitat científica, els resultats de la recerca sobre aquest llenguatge d'especialitat. I, de l'altra, pretén ser un aplec de materials destinats a la formació de diversos tipus de professionals de la publicitat: directors, creatius, redactors, locutors i assessors lingüístics, entre d'altres. Els aspectes a què es dediquen els articles s'agrupen en dos grans blocs. El primer té caràcter lingüístic i aplega estudis sobre l'entonació, la fonètica i la fonologia, l'estàndard oral, la representació geolectal, els principals errors detectats a partir de l'experiència, els trets sintàctics dels enunciats, la innovació làxica i l'eina de consulta ésAdir. El segon bloc de treballs es refereix a la posada en escena dels textos publicitaris i inclou qüestions com la interpretació, l'expressivitat oral, la naturalitat, la versatilitat, la logopèdia i l'anàlisi de la veu per imatges. Tanca el volum una experiència professional d'un locutor i doblador.
págs. 1-3
págs. 5-7
págs. 9-25
págs. 27-33
págs. 35-43
Geolectes als anuncis: La participació dels dialectes geogràfics en la llengua estàndard de la publicitat
págs. 45-67
págs. 69-91
Redactar per vendre: Estudi sintàctic dels enunciats publicitaris audiovisuals
págs. 93-119
págs. 121-125
págs. 127-137
págs. 139-145
págs. 147-153
págs. 155-171
págs. 173-177
págs. 179-187
págs. 189-199
págs. 201-210
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados